Cu finanțare de la Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Primăria Oravița investește în dezvoltarea infrastructurii digitale.
Într-o lume în continuă schimbare, tehnologia devine catalizatorul transformărilor în domenii esențiale ale societății, iar administrația locală nu face excepție. În prezent, multe primării se confruntă cu provocări legate de gestionarea manuală a documentelor, procese birocratice lente, accesibilitate redusă la serviciile publice și interacțiuni ineficiente cu cetățenii. Aceste probleme duc la pierderi de timp, resurse și, nu în ultimul rând, la nemulțumirea cetățenilor.
Pentru îmbunătățirea serviciilor publice și reducerea birocrației, Primăria Oravița a accesat Programul DigiLocal al Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, în urma căruia a obținut o finanțare de 125.000 de lei.
„Solicitarea noastră de finanțare depusă la minister a fost aprobată, lucru care ne permite să modernizăm și să eficientizăm serviciile publice în beneficiul cetățenilor și al funcționarilor din primărie prin achiziționarea și instalarea unor echipamente IT, licențe, software și servicii de dezvoltare software”, a declarat primarul orașului Oravița, Dumitru Ursu.
În acest context, Primăria Oravița propune implementarea unei platforme digitale care integrează soluții avansate de gestionare a documentelor, servicii online pentru cetățeni și un sistem eficient de colectare și gestionare a impozitelor și taxelor locale. Se va achiziționa de asemenea un server care să permită stocarea și gestionarea în siguranță a bazelor de date pentru platforma de digitalizare a activității primăriei și nu numai, asigurând totodată accesul rapid și securizat pentru angajați și cetățeni.