În Timișoara va apărea o nouă linie de tramvai, de la Gara de Nord, de unde acum întorc liniile 1 și 8, până în Ronaț, pe la pasajul din zona fostei Fabrici Solventul. Practic, va fi o linie care va lega zona gării și, prin extensie, cartierul Iosefin, cu capătul cartierului Ronaț, un avantaj mare pentru elevi sau bătrâni care nu puteau merge cu mașina sau parcurge anumite distanțe pe jos.
Deoarece Timișoara este practic traversată de calea ferată de-a curmezișul, de la Gara de Nord, în Ronaț, orice soluție alegeai, mergeai ocolit. Fie pe jos, pe pasarela de deasupra căii ferate, fie cu troleibuzul 18 până la capătul de la Solventul și apoi pe jos, fie cu mașina, pe la Pasajul Jiul. Noua linie de tramvai, care ar merge dincolo de capătul liniei firobuzului 18, ar rezolva problema. De altfel, construcția ar urma să schimbe complet accesibilitatea, dar și fața zonei, unde se va construi un pasaj pentru mașini, astfel încât să nu se mai stea la trecerea la nivel cu calea ferată. Un astfel de pasaj există în nord-vestul orașului, după piața Mehala.
Linia de tramvai ar fi una de 1,4 km, dublă. „Congestia pe rețeaua rutieră urbană, atât la orele de vârf, cât și în perioada diurnă dintre vârfuri, afectează semnificativ eficiența transportului privat și public. Cea mai vestică cale rutieră, dar și axă de transport public între nordul și sudul orașului (Calea Circumvalațiunii) se află în fapt la 750 m de centrul orașului. În prezent, troleibuzul este mijlocul de transport pus la dispoziția călătorilor pe Strada Gării. De asemenea, legătura între zona Ronaț, din municipiul Timișoara, și zona Gării se asigură prin Pasajul Jiul care este aglomerat și nu asigură fluidizarea circulației”, se arată în expunerea de motive a proiectului.
Practic, este vorba de trei proiecte privind transportul în comun, dar și reducerea poluării. Altele legate de acesta se referă la modernizarea a 22 de stații de transport în comun din oraș și achiziţia unui sistem de e-ticketing şi a unui sistem de monitorizare a mijloacelor de transport public noi, în variantă integrată. Deocamdată, s-a votat proiectul de hotărâre privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice – faza SF, a indicatorilor tehnico-economici şi a anexei privind descrierea sumară a investiţiei.
Sursa foto: youtube.com