De ce a luat foc tramvaiul Bozankaya de la Timișoara? Rezultatele oficiale ale investigației

bozankaya

Investigația tehnică asupra tramvaiului care a luat foc în depoul STPT din zona Dâmbovița din Timișoara, la finalul lunii martie, scoate la iveală motivul care a stat la baza incidentului. Ancheta a fost făcută de o companie independentă de audit germană, TÜV Thüringen, la solicitarea Primăriei Timișoara și sub organizarea Bozankaya.

Conform raportului investigației care a durat două săptămâni, o eroare umană a cauzat supraîncărcarea sistemului de baterii. Fumul, se arată în raport, a fost provocat de o întrerupere de comunicare cauzată de o eroare de cablare în sistemul de baterii în cauză. 

„Supraîncărcarea celulelor bateriei a provocat o reacție chimică prin perturbarea structurii fizice a celulelor, producând, la temperaturi ridicate, arc electric și emisii de fum.”, se arată în raportul realizat de experții TÜV Thüringen.

Ulterior investigației asupra tramvaiului implicat în incident, inspectorii au verificat toate tramvaiele Bozankaya din depou ca să se asigure că nicio altă cablare nu a mai fost făcută inadecvat. Eroarea tehnică nu a mai fost depistată la niciun alt vehicul. 

„Toate tramvaiele Bozankaya sunt extrem de sigure și, fără excepție, toate testele de importanță critică – tehnice, de siguranță și de calitate – sunt realizate cu meticulozitate în astfel de perioade de testare, înainte ca primăriile să recepționeze vehiculele, cum a fost și în cazul de față. Toate vehiculele marca Bozankaya, utilizate atât în Europa cât și în Asia, oferă servicii impecabile de ani de zile, cu indici de satisfacție ridicați.”, au transmis reprezentanții companiei turce.       

Vehiculul Bozankaya implicat în incidentul de la Timișoara se afla încă în testele de rigoare înaintea predării Primăriei Timișoara, verificarea in situ a vehiculelor înainte de a fi puse în circulație fiind parte din protocolul de testare obligatoriu impus de producătorul turc. 

Sistemul de baterii proiectat pentru tramvaiele livrate în Timișoara a fost construit după tehnologii de ultimă oră, motiv pentru care, în 2021, Bozankaya a câștigat premiul ERCI (European Railway Clusters Initiative) la categoria „Best Large Enterprise”. Juriul celei mai prestigioase instituții în domeniul tehnologiilor sistemului feroviar european a apreciat soluția alternativă vizând economia la costurile de investiție în electrificarea suspensiei catenare, întreținere și service a infrastructurii clasice.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/