A început recepția preliminară a trenurilor electrice pe care ARF le va introduce în circulație în vestul țării. Arad – Timișoara – Caransebeș este una dintre rute.
O delegație din România a mers în Polonia, la unitatea de producție Pesa din orașul Bydgoszcz, pentru a inspecta primul tren electric din lotul 2 al contractului. Acesta conține 23 de rame.
„În cadrul acestei deplasări, delegații ARF au efectuat o inspecție vizuală în care au fost prezentate următoarele etape ale producției, și anume: recepția ramelor boghiurilor, montarea ușilor exterioare, a scaunelor pt. pasageri și a echipamentelor pe șasiu ale primei rame electrice RE-R1 care va fi expediată în România. Responsabilii ARF au recepționat ramele boghiurilor, modelul final, modul de amplasare și montare al scaunelor și, totodată, a fost constatată furnizarea tuturor scaunelor necesare echipării acestei rame electrice”, a transmis ARF.
Data estimativă pentru livrarea în România a primului tren electric regional este 31 mai 2025. Urmează apoi certificarea, omologarea, autorizarea și punerea pe piață. Cele 23 de rame electrice regionale RE-R din lotul 2, destinate transportului feroviar de călători, vor circula pe rutele Brașov – Gheorgheni; Arad – Timișoara – Caransebeș; Huedin – Cluj – Bistrița.
Din octombrie până la semnarea contractului, costul celor 23 de trenuri electrice a crescut de la 1,5 miliarde de lei la 2,7 miliarde de lei. În total, ARF va cumpăra 62 de rame electrice.
Sursa foto: facebook.com/ARF