Infrastructura feroviară din vestul țării este tot mai învechită și degradată. Pe 2 dintre liniile de pe raza CFR Timișoara, traversele sunt rupte și putrezite.
Detaliile au ieșit la iveală odată cu lansarea licitației pentru înlocuirea traverselor din lemn în stațiile de pe liniile 125 și 216 Secția L2 Lugoj.
„Pe liniile 125 și 216, la ultimul recensământ efectuat în toamna anului 2022, a fost constatat un procent foarte mare de traverse de lemn normale și speciale necorespunzătoare pe aparate cale, aceste traverse fiind într-o stare avansată de degradare”, se arată în caietul de sarcini.
Defectele care impun înlocuirea traverselor speciale pentru aparate de cale sunt ruptura transversală pe partea situată între cele două fire de șine sau la un capăt al traversei. De eemenea, putrezirea avansată a întregii traverse (care o face improprie fixării șinei), dar și carbonizarea adâncă prin ardere (care împiedică prinderea sigură a șinelor și menținerea ecartamentului) sau putrezirea locală sau crăparea longitudinală a traversei.
„Datorită stării necorespunzătoare a traverselor, în exploatare nu mai sunt asigurate condițiile pentru menținerea ecartamentului și a nivelului în limitele toleranțelor admise. Pentru eliminarea problemelor cauzate de traversele de lemn normale și speciale necorespunzătoare pe aparate cale, se impune executarea următoarelor operațiuni: înlocuirea traverselor de lemn necorespunzătoare pe aparate cale, cu traverse lemn normale și speciale noi și burajul tehnologic al traverselor”, mai aflăm din documentele licitației.
Licitația pentru repararea și înlocuirea traverselor pornește de la 1 milion de lei. Ofertele se pot depune până în 8 mai. Firma care va primi contractul avea la dispoziție 180 de zile pentru lucrări.