Unitatea medicală din subordinea Primăriei Timișoara a rămas fără autorizație sanitară de funcționare din cauza unei erori administrative. Riscul este să nu mai primească fonduri de la Casa de Sănătate.
Problema a pornit de la omisiunea managerului spitalului de a solicita reînnoirea autorizației, scriu jurnaliștii de la Opinia Timișoarei. Documentul, potrivit normelor în vigoare, trebuie reînnoit cu cel puțin 30 de zile înainte de expirare. Cu toate acestea, solicitarea de prelungire ar fi fost făcută cu întârziere, pe 7 aprilie, în condițiile în care vechea autorizație, emisă în 8 aprilie 2024, avea valabilitate de un an.
În lipsa acestei autorizații, spitalul ar putea rămâne fără finanțare din partea CJAS, ceea ce înseamnă că pacienții ar fi nevoiți să plătească din buzunar pentru consultații, internări, operații sau tratamente.
UPDATE 1. Spitalul Municipal primește autorizație de funcționare provizorie, a anunțat președintele CJ Timiș.
„Pentru moment s-a rezolvat această situație. Va primi spitalul o autorizație de funcționare provizorie, astfel încât să nu se întâmple nimic, să nu fie afectat niciun fel de act medical și pacienții mai ales. Urmând ca Primăria Timișoara să identifice soluțiile”, a declarat Alfred Simonis, răspunzând unei întrebări adresată în conferința de presă susținută miercuri.
Simonis a lansat și un apel la reprezentanții primăriei, care gestionează spitalul, pentru discuții pe tema viitorului unității medicale.
„Dacă facem o comparație în ceea ce privește dezvoltarea Spitalului Județean în ultimii 10 ani, raportată la ce s-a întâmplat la Spitalul Municipal, diferențele sunt colosale. Poate că o analiză împreună cu primăria, cu ministerul, despre cum ar trebui să fie finanțat acest spital, ar putea să aibă loc. (…) Să încercăm să facem în așa fel încât să nu rămână o ruină Spitalul Municipal, pentru că în acest moment, cu tot regretul, și cu respect față de cei care au gestionat acest subiect, este o ruină”, a adăugat șeful CJT.
UPDATE 2. DSP Timiș: Ne străduim să eliberăm autorizația în termenul de 5 zile de urgență
Potrivit DSP Timiș, Spitalul Municipal din Timișoara a depus solicitarea pentru emiterea unei noi autorizații de funcționare în 7 aprilie. Asta după ce vechea autorizație emisă unității sanitare în 08 aprilie 2024 avea valabilitatea de un an.
„Nu s-a solicitat prelungirea acesteia cu mininum 30 de zile înainte de ajungerea la termen, așa cum prevăd dispozițiile legale, articolul 12 alin. 4 din OMS 1030/2009. La această dată, există doar documentația depusă de Spitalul Municipal Timișoara, în vederea emiterii unei noi autorizații, dar faptic aceasta nu a fost încă eliberată. Conducerea instituției noastre a demarat o anchetă internă în vederea verificării și clarificării acestei situații, care vizează Departamentul de Supraveghere în Sănătate Publică, condus de medicul șef”, a declarat Cornelia Bubatu, purtătorul de cuvânt al DSP Timiș.
Sursa citată a mai spus că inspectorii sanitari se străduiesc să elibereze autorizația în termenul de 5 zile de urgență, în condițiile în care unitatea sanitară funcționează în 11 spații în tot orașul.