Cele 33 de troleibuze noi vor ajunge la Timișoara până în toamna anului viitor. Contractul se ridică la aproximativ 20 milioane de euro.
Primarul Dominic Fritz și Tufan Ozkan, vicepreședintele companiei Bozankaya, au semnat, joi, la Timișoara, contractul pentru achiziția a 33 de troleibuze noi. Pentru prima dată în ultimii 15 ani, Primăria Timișoara a făcut o astfel de achiziție, care vine în completarea loturilor de autobuze nepoluante și tramvaie noi. Primul troleibuz va fi livrat în aprilie 2025, potrivit graficului asumat prin contract.
„Această nouă achiziție face parte din strategia noastră de a crește atractivitatea transportului public și implicit a numărului celor care folosesc troleibuzul, tramvaiul sau autobuzul în deplasările lor zilnice. În ultimii doi ani și jumătate, am reușit să aducem la Timișoara peste 70 de tramvaie și autobuze electrice moderne. Această modernizare se vede în opțiunile de călătorie ale timișorenilor: în mai puțin de 3 ani, am înregistrat o creștere a utilizării transportului public de la 31% la 51%”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Contractul prevede livrarea a 25 de troleibuze articulate de 18 metri și a opt troleibuze de 12 metri cu baterii, până în toamna anului viitor. Toate troleibuzele sunt prevăzute cu baterii cu autonomie mare, sisteme de siguranță, aer condiționat, încălzire în scaune, internet wireless, prize pentru încărcarea telefoanelor mobile.
„Semnarea contractului cu Primăria Timișoara pentru noile troleibuze reprezintă un pas important pentru activitatea companiei noastre în România, o țară cu un potențial imens de a revoluționa transportul public. Încrederea Primăriei în soluțiile noastre inovatoare subliniază calitatea și eficiența tehnologiei noastre, și consolidează în același timp angajamentul nostru de a furniza soluții de transport durabile”, a afirmat Tufan Ozkan, vicepreședintele Bozankaya.
Noile troleibuze ating o viteză maximă de 80 km/h, cu o autonomie de până la 40 kilometri pentru varianta de 12 metri, respectiv 25 kilometri pentru cel de 18 metri în zone fără catenare. Capacitatea maximă de transport variază între cele două modele, cel de 12 metri putând transporta până la 100 de pasageri, cu 34 locuri pe scaune, în timp ce pentru varianta de 18 metri se ridică la 140 de pasageri, cu 48 locuri pe scaune.
Valoarea celor opt troleibuze este de 20,2 milioane lei, fără TVA, iar cele 25 de troleibuze costă 78,3 milioane lei, fără TVA. Finanțarea a fost atrasă de Primăria Timișoara prin Planul Național de Redresare și Reziliență.