Contract de salubrizare „de tranziție” la Timișoara

salubrizare in Timisoara centru

Primăria Timișoara se pregătește să încheie un contract de salubrizare „de tranziție”, în valoare de aproape zece milioane de euro.

Având în vederea că vechiul contract-cadru privind asigurarea serviciilor de salubrizare expiră la sfârșitul anului, iar Primăria Timișoara a finalizat de abia de curând noul caiet de sarcini, instituția vrea să ia o măsură de ultimă oră. Totul cu scopul de a fi sigură că orașul nu va rămâne fără operator de salubrizare până când noua licitație va fi încheiată cu succes.

Așadar, primarul Dominic Fritz le-a propus consilierilor locali din Timișoara să voteze un proiect de hotărâre privind „aprobarea asigurării continuității prestării activităților de salubrizare stradală și deszăpezire, până la finalizarea procedurii de atribuire prin licitație deschisă, prin încheierea unui contract de achiziție publică de servicii, prin procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare”. Potrivit edilului-șef, ar fi vorba de o perioadă de tranziție, până la încheierea noului contract.

Valoarea serviciilor de salubrizarea pe care Primăria Timișoara vrea să le achiziționeze, menite să asigure continuitatea operațiunilor de curățenie și colectare a deșeurilor în oraș, până la încheierea unui contract nou, este de 42 milioane lei, pe o perioadă de 18 luni.

Doar că proiectul de hotărâre nu a fost aprobat în plenul Consiliului Local Timișoara de joi, unii aleși locali fiind nemulțumiți de faptul că documentul a fost trecut pe ordinea de zi suplimentară cu doar câteva ore înainte de începerea ședinței.

Eu cred că sunt câteva probleme majore cu acest proiect. Undeva la trei ani după declarațiile despre cum o să facem un nou contract de salubrizare, ne găsim în situația în care contractul e expirat și trebuie să apelăm la un element care e, poate că nu e cazul să mă exprim eu asupra legalității lui, însă e cu probleme din punctul meu de vedere. Se folosește negocierea de acest tip atunci când apar situații neprevăzute, cum ar fi contestații în cadrul unei licitații, dar noi nici măcar nu suntem pe SEAP cu acest caiet de sarcini în momentul de față. Ceea ce mă intrigă este lipsa de semnături pe aceste documente. Toate documentele sunt semnate de către un singur consilier și de către domnul primar. Nimeni nu-și dorește ca Timișoara să rămână fără contract de salubrizare, nu e un element plăcut din niciun punct de vedere”, a afirmat Dan Diaconu, consilier local PNL.

Contract de salubrizare pe 18 luni

Pe de altă parte, primarul Dominic Fritz a explicat că vechiul contract de salubrizare mai este valabil până la sfârșitul anului, doar că banii prevăzuți au fost epuizați.

Contractul încă ar fi valabil până la sfârșitul anului, dar am cheltuit mai mulți bani pentru că am curățat, nu știu, de trei ori mai mult cred că decât în anul 2020 și așa că și plafonul, suma maximă în acest contract, s-a epuizat mai repede. Ne-am fi dorit ca licitația pentru contractul mare să înceapă acum două, trei luni, dar am preferat să lucrăm la un caiet de sarcini foarte bun pentru licitația mare. Acum este cumva contractul de tranziție, de maxim 18 luni. Vrem doar să ne lăsăm acest termen foarte generos să fim pregătiți pentru orice eventualitate. Chiar dacă licitația durează mai mult, chiar dacă trebuie să o reluăm, chiar dacă va fi contestată, să avem aceste 18 luni. Dar bineînțeles că e o clauză de reziliere dacă licitația va fi de succes în patru, cinci luni, atunci se încheie și acest contract de tranziție”, a declarat Dominic Fritz.

Potrivit Primăriei Timișoara, doar în prima jumătate a acestui an au fost colectate de trei ori mai multe deșeuri de pe domeniul public și din coșurile stradale (3.500 de tone) decât în perioada similară din 2020 (1.200 tone).

Achiziția temporară de servicii de salubrizare include: măturat, spălat, deszăpezire și înlăturarea gheții de pe căile publice, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe domeniul public la depozitele de deșeuri, precum și ridicarea și transportul deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și întreținerea drumurilor și trotuarelor pe timp de îngheț și polei”, a informat Primăria Timișoara.

Având în vedere că proiectul de hotărâre a picat în ședința de joi, documentul va fi supus din nou votului consilierilor locali din Timișoara luni, 4 septembrie.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/