A avansat împingerea uriașului tunel de la pasajul Solventul din Timișoara, cea mai complexă etapă din cadrul proiectului.
Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei, a venit cu noi vești de pe șantierul pasajului Solventul, unde a început împingerea tunelului pe sub liniile de cale ferată.
„Pasajul Solventul – investiție strategică pe care o susținem cu 89 de milioane de lei din taxe și impozite. Împingem chesonul, o uriașă structură, pe sub zece linii de cale ferată, circa 70 m. Podul Solventul, pasajul și drumul peste fosta platformă industrială reprezintă cheia pentru a rezolva traficul din interiorul Timișoarei. E o investiție uriașă care va lega sudul de nordul orașului prin închiderea Inelului IV, care ne va conecta pe drumul care vine dinspre Serbia, pe Calea Șagului, cu drumul care merge înspre Arad sau înspre Torontalului. Zone întregi ale orașului, care astăzi sunt supuse traficului de tranzit și care sunt străbătute de zeci de mii de mașini, mai ales din periurban, dar și mașini care traversează, vor avea un trafic mai aerisit”, a afirmat Ruben Lațcău.
Construcția chesonului, a platformei de lansare și a zidului de împingere au durat aproape jumătate de an. Structura uriașă a fost construită cu 3500 mc de beton și aproape 420 de tone de fier. Pasajul Solventul va conecta zona de vest cu restul orașului. În lungime de 87 metri, va avea șosea cu două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete. Pasajul Solventul, în valoare de 132 milioane de lei, va lega strada Gării cu Calea Bogdăneștilor.
Lucrările la subpasaj au început în ianuarie 2022 și trebuia să dureze 24 de luni. Primăria Timișoara a tot prelungit termenul, pentru că lucrările s-au dovedit mai grele decât se estima.