Continuă disputele politice sterile cu privire la blocajul de pe șantierul extinderii drumului Dumbrăvița-A1. Pericolul: pierderea finanțării europene

santier drum dumbravita

Viceprimarul Ruben Lațcău intervine în disputa dintre Alin Nica și Dominic Fritz cu privire la cui îi aparține vina pentru faptul că lucrările la extinderea DJ691 (Dumbrăvița-Autostrada A1) sunt blocate. În calea realizării proiectului stau câțiva stâlpi pentru transportul în comun. Lațcău spune că șantierul poate începe fără nicio intervenție din partea primăriei și că motivele întârzierilor ar fi altele. 

Ruben Lațcău spune că la finalul anului trecut a identificat mai multe probleme în proiectul de extindere la patru benzi a DJ691, proiect al cărui beneficiar este Consiliul Județean Timiș, partener fiind Primăria Timișoara: lipsa stâlpilor necesari pentru linia de troleibuz, întreruperea trotuarelor și a pistelor de bicicletă și lipsa lărgirii la patru benzi pe circa 150m, între sensul giratoriu de la Kaufland și str. Barcelona.

De atunci, spune Lațcău, au urmat o serie de întâlniri între specialiștii primăriei, CJT, ADR-Vest, Protecția Mediului, proiectant și constructor.

„Pentru a ajuta deblocarea proiectului, am inițiat un grup de lucru PMT-CJ cu funcționari responsabili de proiect, care funcționează pe baza parteneriatului semnat încă din 2017. Acest parteneriat a fost condiționat și de păstrarea liniei de troleibuz M14, realizată printr-un proiect cu fonduri europene. Acum, dl. Nica face declarații în care acuză PMT pentru întârzierile proiectului. În loc să se preocupe de completarea proiectului, pentru ca acesta să aibă, printre altele, și detalii de execuție pentru linia de troleibuz, acesta ne acuză că din cauza PMT nu poate lucra. Mai exact, spune că PMT trebuie să dezafecteze linia, obiectivul fiind evident: să nu poată fi tras CJ-ul la răspundere în cazul în care nu o pune la loc, ei neavând proiectul pregătit pentru repunerea în funcțiune. Dar, atât parteneriatul, cât și concluziile grupului de lucru, spun că execuția poate continua, CJ-ul putând dezafecta linia oricând, fără intervenția PMT (evident, cu condiția punerii la loc). Deci afirmațiile dl. Nica au un singur scop, de a-și ascunde întârzierile și incompetența ce pot duce la pierderea finanțării europene.”, a spus Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei.

santier drum dumbravita 2

Edilul local acuză și faptul că proiectul nu a avut toate avizele necesare atunci când au început lucrările de execuție.

„Pe tronsonul de la A1 la Dumbrăvița cresc bălăriile pe șantier, dar constructorul condiționează lucrarea de intervenția în Dumbrăvița. În concluzie, Consiliul Județean Timiș poate continua lucrul la proiect în baza parteneriatului, fără alte intervenții ale primăriei. Întârzierile sunt date de un proiect prost, un contract de execuție realizat în beneficiul constructorului și nu cel public și o neasumare a CJ-ului a situației în care se află.”, a explicat Lațcău.

Scandalul politic cu privire la acest șantier a pornit vineri, când Alin Nica a acuzat administrația Fritz că blochează șantierul la tronsonul 1 – Dumbrăvița de lărgire a DJ 691 care duce la Autostrada Vestului pentru că refuză să emită ordinul de scoatere de sub tensiune a rețelei de troleibuz.

CITEȘTE ȘI: Ping-pong cu lucrările de extindere la patru benzi a șoselei din Dumbrăvița. Nica și Fritz se acuză reciproc de blocajul de pe șantier

CJ Timiș a dat ordinul pentru începerea lucrărilor la tronsonul de la sensul giratoriu de la intrarea în Dumbrăvița până la centura Timișoarei în 20 mai 2021. Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 80 milioane lei, din care contribuția Uniunii Europene este de circa 57 milioane lei. Lucrările ar trebui să fie gata în 30.09.2022.