CNAIR a fost obligată să reevalueze ofertele depuse la licitația pentru construirea Centurii Timișoara Vest. Acum a desemnat un câștigător.
Două plângeri au fost depuse la Curtea de Apel București împotriva deciziei CNAIR de atribuire a contractului pentru Centura Timișoara Vest firmei NUROL INSAAT VE TICARET AS. După o nouă analiză, Compania de Drumuri a ales aceeași firmă.
„Vorbim de același constructor turc, având în vedere că decizia CNSC din 9 septembrie 2024 este menținută prin soluția definitivă a Curții de Apel București, din data de 25 octombrie, și validează, de altfel, rezultatul anunțat inițial de CNAIR. Semnarea contractului va fi posibilă după 10 zile, în cazul în care nu vor fi depuse noi contestații”, a explicat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Valoarea contractului este de 1,4 miliarde de lei, fără TVA, iar finanțarea este asigurată prin Programul de Transport 2021 – 2027. Varianta Ocolitoare Timișoara Vest va avea o lungime de 13,9 kilometri și trebuie construită în 30 de luni. Șase luni sunt destinate proiectării și 24 de luni execuției.
Noua variantă ocolitoare va face parte integrantă din Centura Timișoara, iar pe traseul acesteia se vor construi 2 pasaje, un pod peste râul Bega și 4 noduri rutiere. Centura va avea 4 benzi de circulație.