Regionala CFR Timișoara a desemnat câștigătorul licitației pentru realizarea conexiunii feroviare între orașul de pe Bega și Aeroportul Internațional Traian Vuia.
Italienii de la FCC CONSTRUCCION S.A. și cei 12 subcontractori vor primi, dacă nu apar contestații, contractul de peste 300 de milioane de lei.
După ordinul de începere a lucrărilor, constructorul va avea la dispoziție 8 luni pentru a proiecta conexiuea feroviară și alte 22 de luni pentru a o executa.
„În urma finalizării studiului de fezabilitate au fost prevăzute o linie nouă electrificată, racordată în linia existentă CF 217 Timișoara Est – Radna, o stație de cale ferată cu două linii pentru trenurile de călători situată în imediata vecinătate a terminalului aeroportului internațional Traian Vuia Timișoara și modernizarea liniei existente CF Timișoara Est – Radna, de la stația CF Timișoara Est până la punctul de racordare”, se arată în caietul de sarcini. În prezent, Aeroportul Internațional Timișoara nu este legat printr-o cale ferată de oraș. Necesitatea este cu atât mai mare, cu cât terminalele noi au fost finalizate. Terminalul vechi al aerogării va fi transformat în stație feroviară.
„Este necesară dezvoltarea unei variante de conectare a Aeroportului Internațional Traian Vuia Timișoara cu rețeaua feroviară existentă în zonă, care să permită dezvoltarea unui sistem de transport combinat și eficient, ceea ce vizează legătura între transportul aerian cu transportul feroviar, în condiții de maximă siguranță”, mai aflăm din documetele tehnice.
Contractul prevede modernizarea șinelor existente Timișoara Est – Radna, pe întreaga lungime de 5,2 kilometri. Licitația a fost lansată încă de la finalul lunii octombrie a anului trecut.