Proiectul de sistematizare rutieră pe centura ocolitoare a Lugojului, la intersecția cu drumul Tapiei, se transformă într-o amânare nesfârșită.
Demersurile premergătoare începerii lucrărilor de construcție a unui sens giratoriu se blochează cu fiecare etapă aflată în lucru de aproape trei ani de zile. Amenajarea obiectivului, prevăzut într-unul dintre segmentele de drum cele mai periculoase din municipiu reprezintă un exemplu elocvent al imposibilului stil birocratic românesc. După ce au fost depășite cu dificultate fazele achiziționării unui teren suplimentar necesar construcției, al acordurilor unor instituții publice sau al unui obligatoriu studiu de trafic, în prezent proiectul tehnic, care este în fază de finalizare, mai trebuie să treacă prin furcile caudine ale unor „superacorduri” aprobate prin „bunăvoință” ștabilor de la CNAIR. Nimănui nu pare să-i pese că în intersecția de centură cu drumul Tapiei se produc constant accidente, iar unele sunt cu urmări grave.
„Proiectul tehnic este aproape finalizat, pentru predarea acestuia mai sunt necesare unele avize de la instituția guvernamentală, care administrează drumurile naționale.”, a transmis Primăria Lugoj.
Realizarea sensului giratoriu are ca scop securizarea traversării centurii ocolitoare spre platforma industrială și localitatea aparținătoare Tapia. Din păcate, lipsa prevederii în proiectarea centurii a unui sistem de traversare sigur, în punctele de intersectare, dar, în special, la nodul de trecere spre Tapia, a dus din 2009, de când a fost dată în exploatare șoseaua, la producerea a peste 100 de accidente, soldate cu victime, dintre acestea peste 20 pierzându-și viața. Zona este traversată zilnic de mii de angajați ai fabricilor de pe platforma industrială din apropierea intersecției.