CNAIR și Asociația Pro Infrastructură își dau contre pe centura sud Timișoara. API îl acuză pe ministrul Transporturilor de „heirup de imagine”, reprezentanții CNAIR spun că înțeleg acuzațiile, pentru că Drulă i-a mințit.
„Centura Timișoara Sud: heirup de imagine, adevăratele probleme pe mai târziu” – așa începe o postare a Pro Infrastructură pe rețelele sociale despre problema de la Ursei a variantei de ocolire.
Oamenii și autoritățile județene ceruseră construirea unui sens giratoriu în localitatea traversată de centură pentru a se evita un ocol. CJ Timiș suține că acum, când contractual se relicitează, se puteau aduce modificări proiectului. Ministrul Grindeanu a răspuns că acest lucru este imposibil și o soluție alternativă va fi găsită după finalizarea lucrărilor.
„Ministrul Grindeanu încearcă să ne convingă că nu se poate remedia, argumentând că o astfel de modificare ar întârzia și mai mult lucrarea. Fals. De fapt, este fix invers: menținerea inepției din teren va întărâta (pe bună dreptate) și mai mult cetățenii afectați din zonă care pot, prin diverse mijloace, să blocheze investiția. Soluția este o banalitate aflată la degetul mic al lui Grindeanu care trebuie să ceară subordonaților din CNAIR să actualizeze caietul de sarcini și avizele aferente prin care să solicite măcar o banală girație în intersecția DNCT-DC98 pentru că un nod rutier (pasaj și bretele) este deja rocket science.
Dar prioritatea este să facă heirup de imagine, nu să țină cont de ce vrea o biată suburbie. Culmea, în Timișoara. Domnule Grindeanu, acum aveți o șansă de a ajuta la rezolvarea unei probleme reale a comunității pe care, teoretic, o aveți la suflet. Sau este ca și când ați plecat din fruntea ministerului și nu vă mai interesează?”, au postat cei de la Pro Infrastructură.
În replica, reprezentanții CNAIR au transmis, pentru Exress de Banat, că nu e treaba ministrului să gestioneze proiectele.
„Nu ministrul se ocupă de derularea proiectelor, ci CNAIR. Dar îl înțeleg (n.r. pe Ionuț Ciurea) pentru că l-a păcălit Drulă când era ministru că el face autostrăzi. Probabil de aia se laudă acum cu 0 kilometri de orice tip de drum de mare viteză”, este replica CNAIR.
Cert este că ministrul Grindeanu a declarat, în această lună, la Timișoara, că licitația se reia rapid și că în primăvară vor reîncepe lucrările. Ajunseseră la 60% și trebuie finalizate până la finalul anului.