Scandalul scurgerilor de informații din interiorul Google pare a fi doar la început. Este un prilej de a impulsiona motorul de căutare european.
Scurgerile de informații de la Google din luna mai pun încă o dată în discuție necesitatea unui motor de căutare european, care să respecte valorile și standardele europene. Vă reamintim, peste 2.500 de documente din interiorul Google au fost făcute publice. La sfârșitul lui mai, Google a recunoscut autenticitatea acestora. Însă felul în care se discută despre acest subiect printre angajați și foștii angajați ai companiei americane, ne fac să credem că suntem abia la începutul dezvăluirilor.
Probabil că acum, în urma acestui scandal, eforturile celor de la OpenWeabSearch de a pune bazele unui motor de căutare „pur european” vor căpăta și mai multă consistență.
Merită scos în evidență că acum doi ani, ideile celor care își doreau independența europeană față de americani în domeniul căutărilor se și concretizau. Organizația Horizon Research and Innovation, aflată sub tutela UE, a primit finanțare de aproape 9 milioane de euro pentru dezvoltarea acestui proiect. Se așteaptă ca anul viitor să fie definitivat nucleul noului motor de căutare.
Proiectul OWI, principiile generale ale acestuia pot fi accesate pe site-ul special dedicat, respectiv OpenWebSearch.eu.
Încă de la început trebuie să precizăm că algoritmul de căutare-afișare nu a fost deconspirat. Acesta este în continuare unul dintre cele mai bine păzite secrete din lume. Google funcționează și produce bani tot ca și până acum. Însă, conducerii companiei i se aduce acuzația de lipsă de transparență, de minciună chiar. Comunitatea de SEO și responsabilii cu marketing din companii se află deja pe poziții adverse.
Așa cum scrie presa de peste Ocean (NY Post), din documentația analizată, aceasta este cea mai mare scurgere de informații de la Google care s-a produs vreodată. Și aflăm că Google i-a mințit pe cei din comunitatea SEO ani de zile. În sensul că a introdus în ierarhizarea site-urilor efectul clickurilor și a interpetat diferit anumite date, altfel decât informa publicul.
Ani la rând, conducerea companiei le-a spus tuturor că numărul de clickuri pe o legătură nici nu contează în traficul organic. (Traficul organic este cel bazat exlusiv pe valoare.) Cei care se ocupă de marketing la companii, și care dau socoteală firmelor, acestea din urmă investind bani serioși în obținerea de trafic organic, au luat de bună orice informație pe care au primit-o de la responsabilii Google. Iar acum se dovedește a fi o minciună.
Contabilizarea și interpretarea clickurilor către un site are importanță pentru că, în acest mod, se favorizează sistemul de făcut bani prin Google Ads. (Mai vechiul Ad Words.) Putem însă presupune că la fel se întâmplă și cu clickurile de pe reclamele din AdSense, un alt program de publicitate Google. Și dacă mergem pe această direcție, de ce nu ne-am gândi și la sensul și valoarea parteneriatelor între site-uri partenere!? Adică a vechior și blamatelor legături reciproce între site-uri, bloguri, etc. Puse la zid de către Google, evident!…
După ce ani de zile s-a străduit să ne convingă că autoritatea unui site nu mai contează, ci doar calitatea intrinsecă a conținutului, iată că acum avem îndoieli! („Autoritatea” este un coeficient de la zero la 100 care atestă „puterea unui site” relativ la un anumit domeniu. Este calculat de instrumente independente de Google și pe care compania a repetat mereu că nu-l ia în considerare.)
Odată cu introducerea algoritmului Penguin (2012) am fost învățați că un keyword este o instituție și nu un simplu cuvânt cheie. Să fie documentele scurse un semn că și plasarea și sensul cuvintelor cheie a fost sub zodia dezinformării!?
Un lucru pare a fi clar. Comunitatea SEO este într-un aparent conflict cu Google, căci firmele au investit bani în obținerea de rezultate din traficul organic. Iar pentru noi, europenii, scandalul Google Leaks pare a fi un impuls în obținerea propriului motor de căutare. Ar fi un privilegiu, să ne întoarcem la ceea ce ar trebui să fie acesta, un loc unde să aflăm ce ne interesează și nu o colecție de adrese aducătoare de bani pentru Google.
» Prima pagină de la Google nu mai există, deci trăiește clipa!