Președintele Consiliului Județean Timiș insistă că blocajul de pe șantierul DJ 691 este cauzat de faptul că Primăria Timișoara refuză să cedeze efectiv stâlpii pentru linia de troleibuz. Alin Nica înaintează o nouă soluție pentru finalizarea lucrărilor la acest tronson de drum: lărgirea șoselei la 3 în loc de 4 benzi așa cum prevăzut în proiectul cu finanțare europeană.
Ca să nu piardă finanțarea europeană pentru lucrările la DJ 691, CJ Timiș ar trebui să finalizeze lărgirea de drum până la finalul acestui an. Proiectul este, la această dată, mult întârziat.
„Sperăm să recuperăm aceste întârzieri și să ne încadrăm în termenul stabilit de finanțator care este 31 decembrie pentru plăți efective din bugetul Uniunii Europene sau 30 iunie ca ultim termen, dar ce se plătește în intervalul după 31 decembrie și se suportă din bugetul local al județului Timiș. Eu cred că este realist să terminăm acest proiect până la unul dintre cele două termene. Important este să existe această facilitate pentru cetățeni, adică lărgirea la patru benzi. Dar ca să se întâmple acest lucru – nu suntem doar noi parteneri în acest proiect, este și Primăria Timișoara, respectiv Primăria comunei Dumbrăvița – și aduc încă o dată în atenție subiectul care constituie un fel de discordie între noi ca parteneri, acei stâlpi prin intravilanul comunei Dumbrăvița.”, a declarat Alin Nica, președintele CJ Timiș.
La finalul anului trecut, directorul ADR Vest a explicat că finanțarea europeană pentru lărgirea la patru benzi a drumului județean care va lega Timișoara de autostradă, prin Dumbrăvița, ar putea fi pierdută în cazul în care nu vor fi finalizate ambele tronsoane contractate. Sorin Maxim e chemat din nou să medieze neînțelegerile dintre CJT și primărie.
„Dacă pe porțiunea între intravilanul comunei Dumbrăvița, respectiv centura Timișoarei și autostradă suntem mai avansați pentru că am lansat chiar licitația pentru execuția acestui tronson, pe partea de intravilan în Dumbrăvița, deși sunt doar 3 kilometri, vom avea chiar săptămâna aceasta sau la începutul săptămânii viitoare o ultimă întâlnire cu partenerii și cu ADR Vest pentru a rezolva această problemă o dată și pentru totdeauna. Să știm o dată clar, dacă mai investim bani din bugetul județului Timiș pentru acest proiect pe intravilanul comunei Dumbrăvița și să mai facem proiectul, să îl actualizăm, să facem toți ceilalți pași, toate celelalte demersuri sau nu mai facem acest lucru, dacă Primăria Timișoara nu dorește să ne dea acei stâlpi, într-un mod ferm, clar, nu declarativ, ci pe documente cu inventarul actualizat, așa cum spune legea.”, a mai spus Alin Nica.
Întrebat ce se va întâmpla în cazul în care nu se va ajunge la un consens între cele două instituții, Nica a spus că a identificat o variantă de rezervă.
„Ne vom adapta. Mai avem pregătită o variantă de rezervă, în caz că Primăria Timișoara nu dorește să ne dea stâlpii, este varianta să facem 3 benzi, nu 4 benzi și atunci rămâne doar o zonă în jurul sensurilor giratorii și o porțiune unde drumul este foarte strâns doar pe 2 benzi de circulație, unde poate găsim un acord din partea primăriei legat de acești stâlpi, măcar pe aceste porțiuni de drum. Încă putem să modificăm proiectul pentru că noi am semnat contractul, am trecut de faza de expertiză, am semnat contractul cu proiectantul care să actualizeze proiectul tehnic și acesta are termen de realizare două luni pentru proiectul tehnic. Și de aceea, în momentul de față discutăm inclusiv cu proiectantul, chemăm partenerii cu proiectantul de față, ca să găsim cea mai bună soluție tehnică, inclusiv cu finanțatorul, cu colegii de la ADR Vest.”, a concluzionat președintele CJT.