CJ Timiș admite pericolul pierderii finanțării pentru drumul care leagă Timișoara de autostradă prin Dumbrăvița

dj691

Administrația Nica dă un ultimatum Primăriei Timișoara să predea rapid, până la Crăciun, stâlpii de pe DJ 691, altminteri pierde finanțarea europeană pentru lărgirea șoselei la patru benzi. Reacția vine după ce ADR Vest a explicat pericolul nefinalizării șantierului în termenul agreat prin contract. 

Potrivit reprezentanților CJ Timiș, extinderea la patru benzi a drumului județean 691 este posibilă doar dacă Primăria Timișoara acceptă mutarea stâlpilor de susținere a rețelelor electrice pentru troleibuz. Deși a fost încheiat un protocol cu primăriile din Timișoara și Dumbrăvița pentru predarea acestor stâlpi, nici acum operațiunea nu a avut loc, spune Alin Nica, președintele CJT.

Pentru lotul 2, licitația pentru atribuirea unui constructor va fi curând finalizată, iar pentru lotul 1 Timișoara-Dumbrăvița – se află în procedură de licitație completarea și aducerea la zi a valorilor din proiectul tehnic.

„Refuzul Primăriei Timișoara de a preda stâlpii și rețelele de alimentare pentru troleibuze echivalează cu blocarea și, în curând, pierderea finanțării europene. Noi, la Consiliul Județean Timiș, am restartat proiectul. În două săptămâni încheiem depunerea ofertelor pentru tronsonul de la benzinăria Socar la autostradă, însă în absența colaborării Primăriei Timișoara nu putem atinge indicatorii de proiect. Acest lucru înseamnă afectarea semnificativă a gradului de absorbție a fondurilor europene, e sabotaj față de cetățeni și față de parteneri. Primăria Timișoara s-a comportat neloial interesului comunității și a acționat strict pe considerente politice.”, a spus Alin Nica.

Dacă într-o săptămână, până înainte de Crăciun, Primăria Timișoara nu predă rețetele electrice pentru troleibuz, finanțarea pentru DJ691 va fi, cel mai probabil, pierdută, mai spune liberalul.

„Sper ca Primăria Timișoara să își reconsidere poziția și să iasă din starea de adormire administrativă. Le-am propus autobuze electrice, am explorat varianta a trei benzi pe anumite porțiuni, am încercat mai multe soluții, orice ar salva finanțarea europeană.”, a adăugat Alin Nica.

Sorin Maxim: „Legătura trebuie făcută între oraș și autostradă.”

Directorul ADR Vest a explicat recent că finanțarea europeană pentru lărgirea la patru benzi a drumului județean care va lega Timișoara de autostradă, prin Dumbrăvița, ar putea fi pierdută în cazul în care nu vor fi finalizate ambele tronsoane contractate.

„Ceea ce vreau să spun este că noi rămânem cât se poate de fermi și de clari: legătura trebuie făcută între oraș și autostradă, nu între centură și autostradă. Asta trebuie să rămână un deziderat indiferent de celelalte nuanțe care gravitează în jurul proiectului. (…) Proiectul este cap coadă Timișoara – autostradă; dacă se face doar o jumătate, vor mai avea timp o perioadă să facă pe banii lor diferența sau dacă nu, vor da și ceilalți bani înapoi.”, a explicat Sorin  Maxim.

Pe acest obiectiv de investiție, lucrările începute în 2020, sistate ulterior, sunt acum realizate în proporție de 30%.

UPDATE. Ruben Lațcău: Nu, nu stâlpii de troleibuz sunt cauza blocării acestui proiect

În replică la ultimatumul dat de Alin Nica, viceprimarul Ruben Lațcău spune că nu stâlpii de troleibuz sunt motivul pentru care județul riscă să piardă banii europeni obținuți pentru refacerea DJ 691.

„Timișorenii și timișenii pot vedea zilnic cât de performantă este instituția condusă de Alin Nica, atunci când urcă sau coboară de pe autostradă, la Giarmata. În disperare de cauză, acesta găsește scuze și inventează vinovați. Timișul este pe cale să piardă finanțarea europeană din cauza incompetenței președintelui Nica și a acoliților săi. (…) De aproape un an, pe acest drum nu s-a mai mișcat nici măcar o piatră, nu există nici proiect tehnic actualizat, nici constructor, nici aviz de mediu. Tot primăria este de vină și pentru asta? Pe de altă parte, CJ Timiș nu a avut nicio problemă să adjudece licitația pentru acest drum, ba chiar să pornească lucrările. Dacă nu ar fi avut dreptul să intervină asupra stâlpilor, consiliul județean nu putea semna acordul de finanțare și nici porni lucrările. Alin Nica este disperat acum pentru că e pe cale să piardă cea mai mare finanțare europeană a instituției pe care o conduce. Nu, nu stâlpii de troleibuz sunt cauza blocării acestui proiect, ci nepăsarea lui Alin Nica față de problemele reale ale administrației. Dacă ar da mai des pe la birou, poate le-ar afla din timp. La fel cum nepăsarea lui se vede și la Castelul Huniade, un alt obiectiv esențial care nu mai poate obține finanțare europeană. Dacă nu știe cum să ducă la bun sfârșit un proiect, în loc de ultimatumuri, Alin Nica ar trebui să ceară ajutor. Suntem bucuroși să i-l acordăm.”, a transmis Ruben Lațcău.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/