Trei societăți vor contractele pentru operarea trenurilor electrice cumpărate de ARF. Trei vor circula din Timișoara spre București și Cluj – Napoca.
Licitațiile pentru operarea trenurilor electice vizează 4 rute pe care vor circula 25 de rame electice, din totalul de 37. Pentru celelalte urmează alte proceduri.
Oferte au fost depuse de CFR Călători, două, Interregional Călători și Transferoviar Călători.
„Pachetele de servicii publice incluse în cele doua licitații vor fi implementate cu ajutorul celor 25 de rame electrice Alstom Coradia Stream (RE-IR1) puse la dispoziție de ARF, parte din cele 37 trenuri contractate de Autoritate de la Alstom Ferroviaria SpA, cu sprijinul fondurilor europene nerambursabile. Reamintim că aceste contracte au prevăzută o valabilitate de maximum 48 luni și, respectiv, 50 de luni”, aflăm de la ARF.
După atribuirea contractelor, una dintre societăți va opera trenurile ce vor circula pe ruta Cluj Napoca – Deva – Timișoara Nord.
„Utilizarea trenurilor – în cadrul unor contracte de servicii publice atribuite competitiv – face parte din strategia națională de asigurare a tranziției, de la o piață a contractelor atribuite exclusiv direct la unele atribuite exclusiv prin licitații, astfel încât calitatea serviciilor de transport să crească, precum și eficiența acestora în contextul reducerii nevoii de compensare”, mai transmite ARF.
Primul tren electric cumpărat de ARF a intrat în circulație pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – staţiunile de pe Valea Prahovei – Braşov. Următoarele, printre care și cele pentru vestul țării, vor ajunge în România pe parcursul anului 2025.