CFR SA a atins toate obiectivele în cadrul PNRR, cu 142 de contracte semnate, transmite compania feroviară. Unul dintre obiectivele cu care se laudă este modernizarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad.
Pe Componenta 4 din PNRR, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a avut alocată suma de 3,48 de miliarde de euro.
„La finalul anului 2022, în cadrul PNRR, CFR S.A. a avut semnate 113 contracte de execuție lucrări/proiectare și execuție lucrări/consultanță și supervizare lucrări, în valoare de 3 mld euro, fără TVA, pentru modernizare/reînnoire/reparații de tip Quick Wins a 608 km de cale ferată, reprezentând 86,23% din alocarea totală de 3,48 mld euro în cadrul Componentei 1 Investiții 1 – Modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare, un procent mai mare decât prevedea Jalonul 72 din PNRR, de semnare a contractelor pentru 50% din lucrările de modernizarea și reînnoire a infrastructurii feroviare”, transmite CFR.
De asemenea, până la finalul anului 2023, CFR SA a cumulat 8 contracte de proiectare și execuție și 8 contracte de consultanță, semnate în cadrul celor două proiecte majore din capitolul „Modernizări”. Printre acestea se numără și modernizarea liniei de cale ferată Arad – Timișoara – Caransebeș.
„Astfel, valoarea tuturor contractelor de lucrări, la sfârșitul anului 2023, a atins pragul alocat prin program. Și în acest caz se poate spune că CFR SA a atins cerințele Jalonului 73 din PNRR, de semnare a contractelor pentru 100% din lucrările de modernizarea și reînnoire a infrastructurii feroviare”, mai susține compania.
Cele 142 de contracte semnate vizează modernizări, electrificări, reparații și reînnoiri pentru 967 de kilometri de cale fertă până în 2026.