Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anulat predarea serviciilor de transport pe trenurile electrice către CFR Călători. Oferta financiară nu a fost conformă.
CFR Călători trebuia să opereze două loturi de trenuri electrice. Unul dintre ele, cu 13 rame, urma să circule pe rutile București Nord – Brașov – Cluj Napoca, București Nord – Brașov, Brașov – Deda – Cluj Napoca, Cluj Napoca – Deva – Timișoara Nord.
„Decizia în cauză a fost luată întrucât cele două contracte de achiziție CSP-L2 și CSP-L3 nu s-au putut atribui unicului ofertant S.N.T.F.C. CFR Călători S.A., din cauza neîncadrării ofertelor depuse în plafonul maxim al compensației unitare acceptate de ordonatorul principal de credite, conform mandatului președintelui ARF. În conformitate cu prevederile procedurilor de atribuire competitivă a contractelor de servicii publice ARF a transmis de 6 ori pentru lotul CSP-L2, respectiv de 5 ori pentru lotul CSP-L3, solicitări de îmbunătățire a ofertei financiare”, aflăm de la ARF.
Contractele au prevăzută o valabilitate de maximum 48 luni și, respectiv, 50 de luni.
„Astfel, trenurile electrice RE-IR1 vor fi utilizate în cadrul serviciului public al României, după predarea trenurilor către ARF de către furnizorul Alstom Ferroviaria S.p.A. și recepționarea acestora”, mai spun reprezentanții ARF.
Conform graficului actualizat de livrare al trenurilor, cele 37 de rame electrice vor intra în circulație gradual, în perioada noiembrie 2024 – decembrie 2025.