Cauza „bolilor” din sistemul de sănătate? „Totul pleacă de la management”

ionut popovici cjas
stiri Timisoara si Resita publicitate online untitled design set 970x90 px

Problemele sistemului de sănătate din Caraș-Severin pleacă de la un management deficitar, nicidecum de la subfinanțare din partea Casei Județene de Sănătate, spune directorul Ionuț Popovici.

Bani sunt suficienți în sistemul de sănătate, problema este că spitalele nu reușesc să pună mâna pe ei. O spune cu subiect și predicat directorul Casei Județene de Sănătate Caraș-Severin, Ionuț Popovici.

„Majoritatea spitalelor nu pot atinge valoarea de contract. Se discută în permanență despre sistemul de sănătate subfinanțat, însă nu pot atinge valoarea de contract, ceea ce este un mare semn de întrebare pentru noi. (…) Este o deficiență în actul managerial pentru că nu reușesc efectiv să atragă bani. Sigur, nu poți lua oamenii de pe stradă să te duci să îi internezi. Dar managerii au un contract de management în care își asumă și câteodată nu prea reușesc să respecte acest contract de management. Dar noi nu suntem prestatori de servicii medicale: noi plătim, finanțăm decontăm serviciile pe care le prestează partenerii noștri.”

„Nu ia nimeni pacienți de pe stradă, dar câți dintre pacienții cărășeni merg spre alte județe? O să înțelegeți de ce pierd bani unitățile sanitare spitalicești din Caraș-Severin.”, a completat directorul medical al CJAS, Laurențiu Mărțuică.

Stiri Timisoara publicitate ziar expresb 1000x100

Cât privește relația instituțională cu Spitalul Județean de Urgență Reșița, aflat în centrul atenției în ultima perioadă, Ionuț Popovici spune că CJAS sprijină în permanență unitatea sanitară, așa cum o face cu toate celelalte din județ. „Unul dintre obiectivele noastre și obligațiile noastre este să avem un dialog permanent cu partenerii noștri publici sau privați. Am avut întâlniri pe zone cu șefii de secție, manager, medici de familie. Am avut mai multe întâlniri cu conducerea actuală și fostă a Spitalului Județean de Urgență Reșița, ba mai mult, cred că ne-am depășit puțin și atribuțiile noastre, le-am dat câteva sfaturi în ceea ce privește inclusiv politica de personal. Dacă au ținut cont sau nu de aceste sfaturi, nu eu ar trebui să răspund la această întrebare. Avem o relație bună, suntem întotdeauna aproape, răspundem la telefon chiar și după orele de program, și seara, și dimineața, și oricând, colegii mei cred că au gestionat fiecare situație poate mai delicată atunci când a fost nevoie, au gestionat corect.”

În ciuda sprijinului permanent, periodic ies la iveală nereguli în ceea ce privește cea mai mare unitatea sanitară din Caraș-Severin, cele mai revoltătoare fiind cele în care pacienții nu beneficiază de condiții de igienă și de îngrijire adecvată. „Nu e rea voință, este o problemă de management. Totul pleacă de la management.”, a comentat directorul CJAS, care aduce în discuție contractul de management în care fiecare dintre cei care au fost numiți sau au ocupat postul prin concurs își asumă anumiți indicatori. „Trebuie văzut acest contract de management. Nu este în atribuția noastră să facem această chestiune, însă ori de câte ori am primit o sesizare timpul de reacție al nostru, al Corpului de Control, a fost altădată chiar de 10 minute. Am primit o sesizare oficială sau neoficială, vă asigur că am reacționat și subliniez că nu voi accepta niciodată niciun derapaj din partea unui partener de-al nostru și nu voi avea nicio emoție în a lua cele mai dure măsuri. Atât timp cât pacientul nostru, al sistemului de sănătate, asiguratul nostru este respectat, este în regulă. Când nu se mai întâmplă acest lucru avem o mare problemă.”, a mai spus Ionuț Popovici.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/