Ioan Popa a explicat în ce fază se află proiectul referitor la tramvaiul reșițean. La întrebarea „Când încep efectiv lucrările la linia de rulare a tramvaiului?”, primarul a prezentat pașii care trebuie urmați până se va ajunge acolo.
„Caietul de sarcini pentru licitația de execuție a lucrărilor a fost pus pe SEAP în cursul zilei de miercuri, 22 decembrie. Deocamdată nu este vizibil public pentru că avem nevoie ca ANAF să-l vadă și să-l verifice în prima fază, dar în ianuarie el va fi public, pentru licitația deschisă. Conform reglementărilor europene trebuie să stea acolo 40 de zile, ceea ce înseamnă la jumătatea lui martie se închide procedura, iar la sfârșitul lui martie vom ști câți ofertanți avem. Fiind un proiect mare, de peste 10 milioane de euro, anunțul legat de tot ce presupune această investiție trebuie publicat și în UE.”, a spus primarul.
În privința lucrărilor propriu-zise, Popa speră ca acestea să înceapă cel târziu în toamna anului viitor și explică de ce. „Proiectul este de doi ani și patru luni și ne apropiem cu pași repezi de anul 2023, când la sfârșitul acelui an trebuie să terminăm toate proiectele europene aflate în derulare. Așa este regula UE. Pentru noi este presant și e mai puțin vizibil din exterior și de aceea îmi dă și mie suficient stres. E partea nevăzută a icebergului care pune presiune pe noi pe toți.”, este de părere Popa.
Pentru că administrația a tot vorbit de descongestionarea traficului rutier în municipiu în momentul demarării lucrărilor, edilul-șef spune că nu este atât de îngrijorat de cum se va circula în Govândari, cât este pentru zona Triaj.
„Vă spun sincer că cea mai mare preocupare a noastră este legată de Triaj, pentru că, atunci când lucrările vor ajunge pe tronsonul pod Intim-OMV, în Lunca Pomostului, acolo este problema cea mai critică. Pe perioada lucrărilor din acea zonă trebuie să circulăm din Centrul Civic până în Lunca Bârzavei prin Mociur. În cel mai rău caz, când nu vom reuși să echilibrăm cele două lucrări, ne vom asuma cu Secția Întreținere Patrimoniu, a lui Dani Călin, construcția unei șosele, pe cheltuiala noastră, prin fosta Secție Turnate, din UCMR, după care vom definitiva proiectul cu mallul și aqualand. Dar eu cred că vom lucra în paralel pentru că mall și aqualand au fost în dezbatere publică acum trei săptămâni. Promisiunea celor de la Ceetrus e că în martie, aprilie, validăm PUZ-ul pentru zona Triaj, după care se demarează construcția mallului, iar pentru aceasta au nevoie de o cale acces.”, a explicat Popa.