Campanie electorală fără bannere și mesh-uri! Vezi ce materiale sunt permise în campania electorală de la locale!

casinoherculane by sungarden alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

Campania electorală pentru alegerile locale din 5 iunie a.c. va fi una diferită față de campaniile electorale precedente. Una dintre modificările aduse Legii 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale se referă și la folosirea materialelor de campanie.

Cum până la începerea campaniei electorale pentru alegerile locale au mai rămas câteva zile, este bine de știut că în campania electorală partidele politice, alianţele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţele electorale şi candidaţii independenţi pot achiziţiona şi utiliza numai următoarele tipuri de materiale de propagandă electorală: afişe electorale cu dimensiunile de cel mult 500 mm o latură şi 350 mm cealaltă latură, afişe electorale prin care se convoacă o reuniune electorală, care vor avea 400 mm o latură şi 250 mm cealaltă latură şi vor fi amplasate în locurile speciale pentru afişaj, materiale de propagandă electorală audio sau video, difuzate de mass-media audiovizuală, publicitate în presa scrisă, materiale de propagandă electorală online, broşuri, pliante şi alte materiale tipărite din aceeaşi categorie.

Este considerat material de propagandă electorală orice material scris, audio sau video care îndeplineşte următoarele condiţii: se referă în mod direct la un candidat sau partid politic care participă la alegerile locale, clar identificat; este utilizat în perioada campaniei electorale stabilite potrivit legilor privitoare la organizarea alegerilor; are obiectiv electoral şi se adresează publicului larg; depăşeşte limitele activităţii jurnalistice de informare a publicului.

În cazul afişelor electorale, afişelor electorale prin care se convoacă o reuniune electorală, broșurilor, pliantelor, precum și materialelor publicitare din presa scrisă, partidele politice, alianţele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, precum şi candidaţii independenţi au obligaţia de a imprima sau de a utiliza pe toate materialele de propagandă electorală cel puţin următoarele date: denumirea partidului politic, a alianţei politice sau a organizaţiei cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale sau numele candidatului independent care le-a comandat, după caz;  denumirea operatorului economic care le-a realizat; codul unic de identificare primit de la Autoritatea Electorală Permanentă și tirajul materialelor imprimate.

promovare banner maxagro

Toate aceste materiale publicitare, precum și publicitatea online au fost limitate ca procent în această campanie electorală pentru alegerile locale. Așadar, cheltuielile pentru producţia şi difuzarea materialelor de propagandă electorală la radio, televiziune şi în presa scrisă, în cuantum de maximum 40% din totalul cheltuielilor electorale care pot fi efectuate; cheltuielile pentru producţia şi difuzarea materialelor de propagandă electorală online, în cuantum de maximum 30% din totalul cheltuielilor electorale care pot fi efectuate; cheltuielile pentru cercetări sociologice, în cuantum de maximum 30% din totalul cheltuielilor electorale care pot fi efectuate; cheltuielile pentru afişe electorale, în cuantum de maximum 20% din totalul cheltuielilor electorale care pot fi efectuate;  cheltuieli pentru broşuri, pliante şi alte materiale de propagandă electorală tipărite, în cuantum de maximum 50% din totalul cheltuielilor electorale care pot fi efectuate.

De asemenea, cheltuielile pentru închirierea de spaţii şi echipamente şi cheltuieli de protocol destinate organizării de evenimente cu tematică politică, economică, culturală sau socială, pentru transport şi cazare, pentru asistenţă juridică şi alte tipuri de consultanţă, precum şi pentru plata serviciilor mandatarilor financiari, în cuantum de maximum 30% din totalul cheltuielilor electorale care pot fi efectuate.

Prin urmare, bannere, mesh-uri, panouri publicitare mobile, steaguri publicitare, ecrane publicitare, panouri publicitare fixe sau mobile, publicitate luminoasă, publicitate pe vehicule, vehiculele inscripționate cu sloganuri de campanie, vehiculele care difuzează materiale audio, spectacole, serbări, focuri de artificii, sunt INTERZISE în campania pentru alegerile locale din 5 iunie 2016.

STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/