Calea ferată Oravița-Anina, închisă! Cine este de vină de această dată?

Periodic, calea ferată Oravița-Anina revine în atenție din cauza neimplicării celor care ar trebui să aibă grijă de această bijuterie a României. Nicio vorbă despre reabilitarea căii ferate, iar timpul nu iartă pe nimeni. Cu atât mai puțin o linie ferată bătrână de peste 150 de ani…

De trei zile, calea ferată Oravița-Anina este din nou închisă. De această dată, nu ar fi vorba despre o decizie care să ascundă interese, ci despre un eveniment care nu ține de intervenția omului. Cel puțin, nu de intervenția imediată, însă efectele nepăsării, ale neimplicării și ale ignoranței în ceea ce privește această linie, cea mai veche din sud-estul Europei, se văd periodic.

De această dată, este vorba despre slăbirea terasamentului între Oravița și Lișava, din cauza prăbușirii unui zid de sprijin, în urma căreia traversarea a devenit imposibilă. Calea ferată a fost închisă de joi, iar termenul de remediere a problemei este de 15 zile, ne-a explicat Remus Cherla, șef de gară la Oravița, cel care ne-a mai dat un detaliu esențial și surprinzător: la doar o zi de la incident, un utilaj al CFR Infrastructură și-a făcut deja apariția pentru a putea redeschide circulația. „Dacă ar fi vrut cineva să o închidă, n-ar fi intervenit atât de rapid”, ne spune Remus Cherla, contrazicând astfel zvonurile potrivit cărora cineva a pus din nou gând rău celei mai vechi linii ferate montanistice din România.

În privința turiștilor, în an de pandemie, lucrurile au mers nesperat de bine, trenul circulând cu câte patru vagoane pline, respectându-se, desigur, măsurile de siguranță sanitară impuse.