Business-ul momentului și afaceri care nu mai merg

business-ul momentului webinar online

O afacere este pe val după numărul de reclame pe care-l vezi despre ea. Este vorba de reclamele online, căci la flyere-le din cutia poștală nici babele nu se mai uită.

Reclamele care „se poartă” acum sunt cele de dezvoltare personală. De exemplu, oricine ar putea să-nceapă să fie propriul stăpân, să lucreze de acasă sau de pe o plajă exotică, dacă s-a săturat de șefi să-i trimită dracului și să-și dea demisia și să facă 2.000 de euro într-o zi sau chiar mai mult, depinde cât este dispus să lucreze!

Mai jos, despre afacerile online și dedesubturile lor. Spuse pe înțelesul tuturor.

Webinar gratuit, consultanță pentru deștepți

Webinarele gratuite sunt cârligul unor business-uri care parcă au explodat de la o vreme. Acestea se adreseză celor care vor să facă bani cu ghiotura, celor care au decis să-și ia soarta în propriile mâini. Singura chestiune care trebuie să fie îndeplinită este să ai un laptop și o conexiune la internet! Atât! Nu-ți trebuie experiență, nu-ți trebuie calificare! Nu! Ai nevoie doar de o masă pe care să-ți așezi laptopul și un abonament la internet! Ah, uitasem, ca să ajungi la asta trebuie să te înscrii la un webinar gratuit! Doar pentru tine! Completezi un formular, grăbește-te, mai sunt câteva ore sau chiar în acest moment se mai uită cineva la ofertă…

Să recunoaștem, trăim ceva asemănător cu perioada imediată de după apariția PC-ului și a internetului pentru toată lumea. Oricine putea deveni scriitor. Au apărut aparatele de fotografiat digitale iar lumea a devenit strâmtă pentru atâția fotografi! A apărut wordpress-ul iar influencerii s-au răspândit ca ciupercile.

Cine câștigă din webinarul gratuit

Pe scurt, cel care-l organizează. Rețeta este simplă. Indiferent dacă veți cumpăra ceva sau nu, dacă veți contracta sau nu un serviciu (doar nu credeți că cineva își pierde vremea fără să vă facă o ofertă!) organizatorul este cel care câștigă. Veți lăsa cu siguranță un număr de telefon, o adresă de e-mail. Veți fi contactat. Din 100 de telefoane, 10 vor fi interesați iar 2-3 vor scoate niște bani din buzunar.

Bun, și dacă nu cumpăr, cum câștigă el!? Simplu, tot el. Conturile lor sunt conectate cu Youtube, care la rândul lor sunt cuplate cu site-urile și conturile din social media. Dacă sunt active, toate aceste conturi și legături propulsează adevărata afacere a celui care face webinarul gratuit. Indiferent că este un medic care te învață cum scapi (definitv!) de diabet și-ți bagă pe gât niște medicamente minune sau consultații și training. Sau poate fi cineva care este neapreciat la job dar are competențe serioase, este bun, are calificare super, de ce să nu scrie o carte de succes? Va exista (întotdeauna) cineva care să te învețe! Un deștept. Și va exista (mereu) cineva care va plăti trainingul…

Puteți organiza un webinar gratuit? Să câștigați bani? Desigur, trebuie doar „să aveți papagal” și să fiți în cunoștință de cauză cu un subiect. Oricare, apa aerul și fraierul nu se termină niciodată!

Atenție însă, ca să fiți organizator de webinare (gratuite) prin care să învățați pe cineva ceva trebuie să fiți autorizat legal. Vă trebuie minim un PFA. Altfel vă prind gaborii, n-ați văzut, nici Bianca Drăgușanu nu a scăpat de controale, cât este ea de frumoasă și dășteaptă…

Vremea afacerilor negre pe internet s-a cam dus!

Magazinele online de tip dropshipping sunt în cădere liberă, indiferent câte reclame mai vedeți pe acest subiect..

Magazinele online de tip dropshipping sunt în cădere liberă, indiferent câte reclame mai vedeți pe acest subiect..

Magazinele online de tip dropshipping – kaput, alles gut!

Pentru cine nu știe magazinul de tip dropshipping este o afacere în care vinzi marfa altuia. Adică nu ai treabă cu stocuri, cu expediții, garanții… cu nimic! Practic ai un site (magazin online) din care vinzi stocurile altora. Teoretic poate oricine să o facă. Doar să te ocupi de vânzare, cumpără cineva de la tine de pe site, comanda merge direct la cel care are marfa, el se ocupă de distribuție. La sfârșit de lună încasezi comisionul.

Furnizorii de dropshipping pot fi din Europa sau de oriunde altundeva, gen Amazon sau cele din China. Cunosc pe cineva care se ocupa doar de chestii electrice, avea un site și câteva produse în garajul de la parterul blocului. Acesta avea un fel de variantă de dropshipping, lucra doar cu China și comanda doar când era comanda fermă. Dura vreo 10 zile până venea marfa dar asta e! Îți trebuie, nu ești presat, îți convine prețul…

Acum și-a închis magazinul. Au crescut taxele de vamă, se anunță că vor fi și mai mari. În plus, s-a pus ANAF-ul pe toți! Acest tip de afaceri cred că le mai găsești pe site-uri gen OLX. Cauți un ventil la 12 V? O pompă care funcționează la panouri solare? Acum, gata, nu mai merge de pe OLX! Le iei de la firme serioase, SRL-uri cu prețuri corespunzătoare.

Condițiile de dropshipping

Practic, trebuie să muncești. Nu trebuie să știi nimic, sunt firme care pun la dispoziție site-ul. Te promovezi singur. Însă, cu cât știi mai puține, cu atât te costă mai mult așa numitele celtuieli de întreținere. Opinia mea este că singurii care câștigau cu adevărat erau furnizorii en-gros și cei care asigurau suportul tehnic.

Dorești să vinzi PC-uri second hand? Sunt destule firme care-ți pun la dispoziție marfa și site-ul. Plus mentenanța. Să cumperi o platformă din aceasta te costa cam așa: 500-1000 euro site-ul, administrarea lunară vreo 50 de euro minim. Restul, promovarea te privește. Serviciile de SEO – marketing online costă de la 500 euro în sus, indiferent cât vinzi.

Opinia mea este că acest business a căzut, chiar dacă veți mai vedea reclame să te înscrii pe o platformă de dropshipping. Colapsul se datorează în mare parte și datorită situației mondiale actuale, în special relația cu China. De aici veneau toate mărfurile ieftine care vă permiteau un business. Apoi, creșterea pe plan mondial a prețurilor.

De ce nu mai funcționează dropshippingul!?

Voi scoate în evidență principalele cauze. Opinia mea este că acum câștigă doar furnizorii și IT-iștii. Ceilalți, muncă voluntară…

  • Toate țările occidentale se pregătesc să impună taxe vamale. Unele chiar au făcut-o. Dacă până acum, la vamă, dacă făceai dropshipping „pe cont propriu” plăteai o taxă forfetară. Îți permiteai să calculezi câte ceva, cât câștigi, cât trebuie să vinzi, etc., acum se lucrează puternic la valoarea și cuantumul taxei. Nu mai știu cât este, dar mi-am cumpărat și eu direct din China tot felul de chestii electrice. Veneau ele după două săptămâni dar erau la prețuri bune, eliminam intermediarii.

  • Sunt deja prea mulți! Fiecare crede că știe, fiecare crede că va câștiga un ban ușor, doar răspunzând la niște telefoane și punând niște produse pe Facebook. Adevărul este că vei câștiga în raport cu ce cunoștințe de marketing și de funcționare a platformei ai. Nu știi, nu câștigi!

  • Dacă ai impresia că ai vână și te descurci, cunoști produsele și utilizarea lor, vă întreb, ce știți despre marketing? Cum vă faceți magazinul să fie în topul căutărilor? Știți marketing digital? Nu!? După două luni veți renunța!…

  • ANAF-ul! Te spionează, te vânează, te amendează. Iar caracteristic românilor este munca la negru. Nimeni nu vrea să plătească impozite, nimeni nu vrea să declare nimic. Și, cu asta cred că am spus cam totul!

Concluzie

Cred că business-ul cu webinare gratuite, cu oferirea de consultanță pentru oamenii deștepți dar care încă n-au afat cât sunt de deștepți, va mai funcționa. Este pe val, nu știu cât va mai dura, probabil până cad toți din căruță.

Despre dropshipping… este în cădere liberă!

Ce va funcționa mereu? Expertiza reală, serviciile profesionale și nu doar profesioniste. Iar asta va funcționa din ce în ce mai bine în România. Sunt tot mai puțini care le oferă. Cei care știau, cei mai mulți oameni capabili s-au dus dincolo…

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/