Blue Air a făcut bani frumoși din vânzarea biletelor pentru zboruri care nu au avut loc niciodată. Și nu vorbim despre curse internaționale ci de zboruri din Timișoara spre București și invers, deși nu mai operează de pe Aeroportul Internațional Timșoara de un an.
În schimbul banilor plătiți pe biletele pentru zborurile imaginare, oamenii au primit vouchere pe care să le folosească pe alte rute existente. La ce folos? Planurile le sunt date peste cap.
Un timișorean a trăit această experiență. Andrei Covlea este cameraman profesiont și fusese angajat să filmeze o nuntă în luna iulie, în București. Nu a mai ajuns.
„Am căutat pe internet oferte și a găsit un zbor din Timișoara operat de Blue Air. Asta se întâmpla în luna martie anul acesta. Am cumpărat biletul cu 300 de lei, dus – întors, și m-am angajat să ajung la respectiva nuntă din luna iulie. Cu o săptămnă înainte de plecare, am primit un mail de la compania Blue Air prin care eram înștiințat că zborul nu va avea loc. Mi-au oferit un voucher de 300 de lei pentru a cumpăra un alt bilet pentru o altă rută. Am căutat rapid un alt zbor, la alte companii, dar erau prea scumpe și nu mai renta. Așa că am pierdut banii din contract”, ne-a povestit Andrei.
Am încercat și noi să cumpărăm un bilet pe ruta Timișoara – București. Am reușit să rezervăm loc, cu e-mail de confirmare pentru 30 octombrie, cu întoarcere în 31 octombrie. Ciudat este că Blue Air doar și-a anunțat intenția de a reveni în Timișoara, fără a avea un contract cu aerogara de aici. Și din luna noiembrie, potivit unui răspuns oficial al Aeroportului Internațional Timișoara!
„În luna septembrie 2021 au fost efectuate ultimele zboruri regulate de pe Aeroportul Internațional Timișoara de către compania aeriană Blue Air. Blue Air intenționează să revină cu operarea zborurilor zilnice de pe Aeroportul Internațional Timișoara prin programul de iarnă 2022 – 2023, mai exact din luna noiembrie, însă fără o notificare clară în acest sens, probabil va fi făcută în prealabil”, ne-au transmis reprezentanții Aeroportului Internațional Timișoara.
Am reușit să vorbim și cu responsabilul de presă al companiei Blue Air despre această situație. Tot ce ne-au transmis a fost că ei au întrerupt vânzarea biletelor complet până la rezolvarea situației actuale în care se află. Însă de ce au vândut oamenilor, în primăvară, bilete pe ruta Timișoara – București, nu ne-au explicat.
„Am suspendat vânzarea oricăror bilete pe site-ul companiei Blue Air cu scopul de a relua vânzarea de bilete după ce traversăm această perioadă. Am decis să suspendăm vânzarea de bilete până în 10 ocotmbrie, când intenționăm să revenim”, ne-au spus reprezentanții companiei aeriene.
Am trimis reprezentantului companiei, cum a cerut, adresa de e-mail și i-am explicat situația în scris și pe Whatsapp. Până la ora publicării acestei știri nu am primit nicio poziție din partea lui.
Vă amintim că, în 06 septembrie, Blue Air a anunțat că anulează toate zborurile din România. Au fost anulate și cursele din străinătate spre țara noastră. În ultima comunicare, compania aeriană a transmis că zborurile răân anulate până în 9 octombrie și că cei peste 200.000 de oameni care au cumpărat bilete își pot recupera banii, fie direct în cont fie în portofelul electronic, sau pot să își reserve locuri pentru primele curse operate.