Beneficiile și efectele negative ale consumului de ceai

Ceaiul este o sursă bogată de antioxidanți a căror funcție principală este de a contracara radicalii liberi, care sunt principala cauză a bolilor cronice. Este plin de fitonutrienți și este aproape lipsit de calorii și cofeină. Printre alte minerale importante conține potasiu și sodiu. L-teanina găsită în unele ceaiuri creează o stare de spirit mai calmă, dar mai alertă și îți stimulează sănătatea mintală.

Frunzele de ceai provin din planta Camellia Sinensis care poate fi clasificată în patru categorii majore: ceai alb, ceai negru, ceai verde și ceai oolong. Toate cele patru categorii diferă numai în ceea ce privește procesul de fermentare și măsura în care sunt oxidate. Pregătirea ceaiului variază, de asemenea, de la un loc la altul, cu opțiuni de servire, cum ar fi ceai cu lapte, ceai cu lămâie sau ceai cu gheață.

Cultivarea ceaiului

Originea ceaiului este una largă, complexă și discutabilă, răspândită pe tot globul. Cu toate acestea, planta Camellia Sinensis este originară din sud-estul Asiei și, conform unui text medical, a provenit probabil din China în timpul dinastiei Shangh ca băutură medicinală. Cea mai mare parte a lumii își cultivă acum propriul ceai. Cu toate acestea, ceaiul crește cel mai bine pe solul acid fertil, bine drenat, pe terenuri înalte.

Valoarea nutritivă a ceaiului

Ceaiul este o sursă foarte bogată de antioxidanți, în special polifenol, în unele categorii. Nu conține cafeină și are aproape zero calorii. Diferite categorii de ceai sunt îmbogățite cu diferite minerale precum vitamina A, vitamina C, calciu, potasiu, cupru, mangan, zinc și magneziu. Unele categorii au vitamina B, E, K împreună cu acidul folic, niacinamida și acizii alfa hidroxilici.

Cele mai bune beneficii pentru sănătate ale ceaiului

Antiinflamator

Prezența compușilor polifenolici, cum ar fi aspalathin și nothofagin, care posedă proprietăți antiinflamatorii, antivirale și antimutagenice, fac din ceai un antioxidant natural. Nu numai că distruge și neutralizează radicalii liberi, dar oferă și un impuls imunității, făcându-l tolerant la boli.

Sporește sănătatea mintală

Ceaiul poate crea o stare sufletească mai calmă, dar mai alertă. L-teanina prezentă în ceai te ajută să te relaxezi și să te concentrezi. De asemenea, ușurează iritabilitatea, durerile de cap, tensiunea nervoasă și insomnia. Ceaiul poate provoca, de asemenea, creșterea temporară a memoriei pe termen scurt.

Controlul diabetului

Prezența anti-oxidanților care provin din polifenol reglează cantitatea de zahăr din sânge și insulină din fluxul sanguin, ceea ce reduce riscul de scăderi incerte și creșteri ale zahărului din sânge, care s-ar putea dovedi fatal pentru pacientul cu diabet zaharat. De asemenea, reduce glicemia la un nivel sănătos și este, de asemenea, utilizat ca medicament suplimentar pentru diabetul de tip 2.

Combate obezitatea

Prezența compusului polifenolic în ceai este sursa principală pentru reducerea greutății. Controlează metabolismul grăsimii corporale și activează, de asemenea, anumite enzime, îmbunătățind astfel funcțiile celulelor adipoase, care la rândul lor reduc obezitatea.

Inimă mai sănătoasă

Quercetina găsită în unele ceaiuri este un antioxidant foarte puternic, care este extrem de puternic în prevenirea unei largi varietăți de boli de inimă. Proprietățile sale antiinflamatorii nu numai că reduc tensiunea arterială și distrug radicalii liberi, dar promovează și o creștere a HDL (colesterol bun) și inhibă legarea LDL (colesterolului rău) de pereții vaselor de sânge și ale arterelor.

Previne cancerul

Deoarece ceaiul este un antioxidant natural, este foarte bogat în proprietăți anti-cancer. Mai mult, compusul polifenolic acționează ca instrument chimiopreventiv împotriva dezvoltării celulelor canceroase. Astfel, ceaiul ajută la reducerea riscurilor de cancer și este foarte eficient în special împotriva cancerului ovarian și al pielii.

Efecte secundare și alergii la ceai

Există efecte secundare neglijabile sau nu există deloc efecte secundare ale consumului de ceai moderat. Cu toate acestea, consumul excesiv de anumite tipuri de ceai, cum ar fi ceaiul negru, care are o anumită cantitate de cofeină, poate duce la unele probleme de sănătate, de la dureri de cap ușoare la migrene severe, nervozitate, probleme de somn, iritabilitate, diaree, vărsături, fluctuații ale bătăilor inimii, arsuri la stomac, amețeli, tremor, sunete în urechi, convulsii și confuzii.