Până când vom circula cu 160 km/h pe calea ferată, măcar să le traversăm în siguranță. CFR SA vrea să cumpere electromecanisme de barieră noi. Cele existente au peste 30 de ani.
Accidentele feroviare în care sunt implicați șoferi au loc de cele mai multe pe la trecerile la nivel cu calea. Lipsa barierelor sau a defecțiunilor ce apar sunt unele dintre cauze. Pentru a circula sigur peste căile ferate, CFR a lansat o licitație pentru electromecanisme de barieră automate care le vor înlocui pe cele vechi. O parte vor ajunge pe raza Regionalei CFR Timișoara.
„Achziția de electromecanisme de barieră automate echipate este necesară petru asigurarea pieselor de schimb de care este nevoie pentru efecturea în bune condiții a lucrărilor de întreținere și repaeații la instalațiile de semnalizare feroviară”, aflăm din caietul de sarcini.
Se dorește achziția a 58 de astfel de mecanisme, iar suma pusă la bătaie de CFR este de 4,1 milioane de lei. Echipamentele sunt mai mult decât necesare, pentru că cele mai multe existente sunt fabricate între anii 1970 – 1990.
„Din cauza vechimii mari și exploatării intensive a instalațiilor de semnalizare automată cu lumini roșii clipitoare și semibariere, au apărut uzuri mecanice pronunțate îndeosebi la semnalele de avertizare rutieră și la electromecanismele de acționare, acestea fiind afectate și de numeroasele talonări și loviri de către vehicule rutiere. Deoarece nu mai există furnizori pentru echipamentele de tip vechi ale instalațiilor, acestea fiind scoase din fabricație de peste 25 de ani, nu se mai pot asigura piese de schimb pentru ele, iar menținerea în stare de funcționare precum și întreținerea instalațiilor BAT se realizează cu mare dificultate”, explică cei de la CFR SA.
Cele fabricate înainte de90 au nevoi eurgentă pentru căă „au un grad de uzură foarte avansat” . Toate regionalele
„Pe reţeaua CFR există instalaţii de semnalizare automată cu lumini roşii clipitoare şi semibariere – BAT, majoritatea având o vechime în exploatare mai mare de 30 ani. (…) Înlocuirea vechilor electromecanisme din instalaţii, se va face cu o nouă generaţie de electromecanism de barieră echipat. Aceste acțiuni se vor realiza cu personalul propriu al CFR, fiind necesară achiziția de electromecanisme de barieră automată echipate”, se mai arată în documentele licitației.
În prezent, pe rețeaua din țara noastră există 237 de bariere, cu 2 și 4 semibariere, cele mai multe fabricate înainte de 1990. Firmele interesate de licitație se pot înscrie până în 2 martie.
Într-un interviu acordat Express de Banat, președintele Societății Timișoara vorbește despre contextul în care se desfășoară alegerile prezidențiale duminică, dar și despre resursele care ar trebui să îi motiveze...
Sărbătoare în note muzicale la Reșița. Phaser revine la Soho Social House
Tinerele talente din Caraș-Severin, aduse în fața marelui public
Primele sancțiuni în Timiș, de alegeri, pentru campanie pe Facebook
Informaţiile publicate de expressdebanat.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Vezi termeni și condițiiTel./Fax: 0355.429.481
WhatsApp: 0723.101.061
contact@expressdebanat.ro
publicitate@expressdebanat.ro
Reșița, Str. Făgărașului Nr. 10
Toate drepturile rezervate. © 2024 Express de Banat. ISSN 2248 – 1281