Pe Canalul Bega din Timișoara s-a marcat o premieră națională: a fost lansată la apă barca electrică propulsată cu hidrogen. Proiectul aparține UPT.
După ce a dezvoltat cu succes bicicleta acționată printr-un sistem alimentat cu hidrogen, iar ulterior a realizat și o mașinuță propulsată printr-un sistem similar, în premieră națională, un colectiv de cadre didactice și studenți de la Universitatea Politehnica Timișoara a decis extinderea proiectului și a trecut la un nou nivel.
Joi, a avut loc lansarea pe Bega, în zona centrală, a unei bărci propulsate cu energie pe bază de hidrogen, tot în premieră națională.
La lansare a participat și un echipaj de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Timiș, care a sprijinit UPT în asigurarea condițiilor de siguranță și a reglementărilor legate de navigația pe Bega.
„Ideea principală a fost de a familiariza studenții cu noțiunile legate de promovarea și utilizarea energiilor alternative, cu accent pe energia pe bază de hidrogen, de a-l utiliza ca proiect demonstrativ pentru studenții Facultății de Mecanică a UPT, iar satisfacția a fost cu atât mai mare cu cât am avut și studenți Erasmus interesați de propulsia pe bază de hidrogen. Rolul unei universități tehnice este să furnizeze soluții tehnice de interes pentru comunitate, iar din acest punct de vedere cred că ne-am atins scopul”, a declarat prof. univ. dr. ing. Corneliu Crăciunescu, coordonatorul proiectului.
La realizarea bărcii propulsate cu hidrogen au contribuit cadre didactice de la Departamentul Ingineria Materialelor şi Fabricaţiei (IMF), al Facultății de Mecanică, și de la Departamentul Chimie Aplicată şi Ingineria Compuşilor Anorganici şi a Mediului (CAICAM), al Facultății de Inginerie Chimică, Biotehnologii și Protecția Mediului.
Barca propulsată cu hidrogen a fost construită integral cu fonduri proprii. Pentru propulsie a fost folosit un motor electric de 1 kW, alimentat de la o pilă de combustie ce folosește drept combustibil hidrogenul, iar rezultatul arderii e apa, ceea ce face ca sistemul să fie complet nepoluant.
Puterea motorului nu este foarte mare, dar colectivul care a lucrat la realizarea proiectului a dorit să demonstreze mai mult viabilitatea și aplicabilitatea propulsiei pe bază de hidrogen. Stocarea hidrogenului s-a făcut la presiune redusă, folosind hidruri metalice, reducându-se astfel substanțial riscurile legate de utilizarea acestui tip de energie.
Studenții implicați au dobândit cunoștiințe legate de utilizarea hidrogenului, de componentele specifice sistemului de generare a energiei folosind pile de combustie precum și activitățile specifice care presupun adaptarea unui vehicul electric la o sursă de energie pe bază de hidrogen.
Pe 64 de străzi și bulevarde din Timișoara va fi modernizat sistemul de iluminat public. Dominic Fritz, primarul Timișoarei, a semnat, miercuri, contractul pentru modernizarea sistemului de iluminat public...
Târg de Crăciun la Băuțar: cu cete de colindători și bucate tradiționale
Reșița are un preț foarte bun! Dar când Germania strănută, răcește toată Europa!
Informaţiile publicate de expressdebanat.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Vezi termeni și condițiiTel./Fax: 0355.429.481
WhatsApp: 0723.101.061
contact@expressdebanat.ro
publicitate@expressdebanat.ro
Reșița, Str. Făgărașului Nr. 10
Toate drepturile rezervate. © 2024 Express de Banat. ISSN 2248 – 1281