În 2021, orașul de pe Bega se pregătește să devină capitală culturală europeană, iar în acest context, atât zona Banatului, cât și cea a Crișanei sunt gata să le ofere turiștilor străini un sejur extraordinar, profitându-se și de ofertele specifice din turismul balnear.
În contextul evenimentelor ce urmează să se desfășoare în capitala Banatului, l-am întrebat pe Adrian Voican, președintele Asociației pentru Promovare și Dezvoltarea Turismului Prahova, dacă boom-ul de turiști va tatona serviciile de Spa & Wellness din stațiunile Felix și Băile Herculane, sigur, ținând cont și de infrastructura actuală. În acest sens, iată cum vede Voican lucrurile: „Sigur că ne dorim acest lucru, dar iată că cifrele contrazic! Anul trecut am avut ceva mai puțini turiști străini decât în urmă cu doi ani. Cota de turiști care vine în zona balneară, dintre turiștii străini, este între 1,4% și 1,5%. Din aproape 3 milioane de turiști străini, doar 40.000-50.000 aleg zonă balneară. Sigur că o mare parte dintre ei vin din Ungaria și o parte din Republica Moldova. Cei care vin din Ungaria sunt aproape de zona aceasta a Banatului, a Crișanei și atunci ne așteptăm să crească”.
Cu toate că este optimist, managerul agenției de turism Bibi Touring atrage atenția și asupra faptului că „vor fi foarte mulți care nu vor veni centrați pe servicii de turism balnear, pe turism de sănătate, ci vor veni să viziteze capitala europeană. Timișoara e un oraș de vis, mi-e foarte dragă. Ai ce să vezi, ai unde să te plimbi, poți să respiri un aer special și să te simți bine. La fel, de la Herculane până la Băile Felix! Oradea, ca oraș, este o destinație din ce în ce mai căutată pentru citybreak-uri și pentru vacanțe. Sunt uimit că noi avem rezervări în orașul Oradea, nu doar la Băile 1 Mai sau Băile Felix. Deci, da, sunt optimist. Am spus: turismul balnear atrage și potențează și turismul de leisure sau tranzit, sau de business, sau de evenimente”.
Referitor la supraaglomerarea micii Viene, cum se-ntâmplă, spre exemplu, în Barcelona, Amsterdam sau Rotterdam, orașe care abia mai pot face față asaltului de turiști, numărul vizitatorilor fiind mai mare decât populația urbană, președintele APDT Prahova sfătuiește că ar trebui, „momentan, să ne bucurăm că ne vin niște bani din altă parte (easy money), decât să faci o companie care să fie de succes în România, care nu are personal, care nu are de unde să-și ia oameni, căci sunt plecați. Lasă, să vină alții întâi cu banii lor, căci ăștia sunt mai ușor de colectat, și după vom avea și industrii care se vor ridica cu banii care rămân din investiții”.