Antreprenorul care construiește viitoarea descărcare pentru A1, de pe DN69, în zona Sânandrei, nu s-a mobilizat așa cum ar fi trebuit. A ajuns la puțin peste 20% și a primit un nou avertisment de la ministrul Transporturilor.
Potrivit lui Sorin Grindeanu, lucrările au avansat numai cu 2% în primele 3 luni ale acestui an. Astfel, abia au ajuns la 22,4%. Firma riscă să primească un nou certificat negativ și chiar să rămână fără contract.
„Un progres de 2% în trei luni de zile nu îl accept. Să ia aminte ce au pățit cei de la Tirrrena (n.r. Tirrena Scavi, firma care pierdut contractul pentru centura sud după reziliere). Atât au avut progres în primele 3 luni ale acestui an. Din câte știu eu, DRDP a și înaintat documentele pentru certificat negativ pentru cei de la Todini (n.r. Todini Costruzioni Generali). Aviz amatorilor! Nu e treaba mea să fac rezilieri, nici nu îmi doresc acest lucru. Eu îmi doresc ca proiectele să meargă în ritmul care trebuie și să nu ajungem în situații de acest tip. Dar nici să fim luați de fraieri”, a declarat ministrul Transporturilor.
Oficialul a mai spus că va urmări progresul și dacă la început de mai nu vede o mobilizare mai bună din partea constructorului, va rezilia contractul, așa cum a făcut-o, în decembrie 2022, în cazul centurii de sud a Timișoarei. Șoseua trebuie finalizată anul acesta.
Viitorul drum de legătură dintre autostradă și DN69 va avea 10 kilometri. Va porni de la intersecția ce duce spre localitatea Sânandrei, unde va fi construit un nod rutier. Se va putea circula cu maximum 100 de kilometri pe oră, iar drumul va avea două poduri noi, șase pasaje și trei noduri rutiere. Valoarea contractului este de 190 de milioane de lei, fără TVA.