De pe Aeroportul din Caransebeș, avioanele private decolează deja spre orașele din Europa. Urmează marile companii!

avion decolare aeroport banatul caransebes

Premieră pentru România: Aeroportul Caransebeș este primul de pe care vor decola avioanele electrice și cele cu hidrogen. Gabriel Olaru, Florian Kruse, CEO-ul Evia Aero și Dorin Ivaşcu, patronul Aerodromului Tuzla, pun Caransebeșul pe harta lumii.

Prin acordul de parteneriat semnat între Aeroportul Caransebeș și compania Evia Aero, municipiul Caransebeș va fi punctul zero în ceea ce privește prezența avioanelor electrice și cu hidrogen, și care vor decola de pe locul unde investiția se ridică la ordinul zecilor de milioane de euro.

„Suntem primul aeroport din România și asta ne onorează, avem tehnicieni de aviație, marele nostru plus, care i-a determinat pe Evia să vină la Caransebeș, iar mai apoi să găsim toate ingredientele și să creăm infrastructura  necesară pentru producerea de energie electrică verde, producerea de hidrogen, stații de depozitare și alimentare a acestor avioane, dar și a aparatelor de la sol, autobuze, cărucioare, mașini de alimentare.”, a declarat Gabriel Olaru,

Gabriel Olariu a mai ținut să puncteze și faptul că atunci proiectul vizează o aviație sustenabilă trebuie, obligatoriu, creată infrastructura de a depozita energia și hidrogenul și de a le alimenta pe ambele, lucru care inevitabil va duce la crearea unui câmp de panouri solare care să producă energie verde, apoi bateriile, care se stochează și toată infrastructura aferentă, iar aici intră și atenția pe care o va primi vechea pistă de 2000 m, unde se vor monta instalațiile luate din Germania, de acum doi ani.

Evia Aero are deja semnate contracte cu companii care produc aceste avioane, primul care va veni, va fi în 2028, planul fiind următorul: 3 avioane pentru prima dată, 2 electrice și unul cu hidrogen, pentru că da, asta se dorește: conectarea Europei cu „Banat Airport”. Deja de pe aeroportul din Caransebeș decolează avioane private spre marile orașe ale Europei: Germania, Belgia sau Austria.

Și pentru că orice business solid se bazează pe parteneri puternici, master-planului de la Caransebeș i s-a alăturat și Dorin Ivaşcu, patronul Aerodromului Tuzla, care, de asemenea, va pune umărul la consolidarea acestui vis.

„Sunt cam vechitură în industria aviației și mi-a făcut plăcere să mă alătur domnului Olariu. Eu am o istorie lungă în domeniul aviației, am fost prima scoală de zbor privată, primul aeroport privat, prima scoală de parașutism, suntem cei mai mari operatori de elicoptere de la Tuzla. Ne dorim să externalizăm experiența de acolo, să o aducem și aici, și împreună cu Evia să realizăm acest pas: adică aviație cu propulsie foarte avansată, sustenabilă și cel mai avansat sistem pe care ar putea să-l învețe copiii, la aeroport, pentru că școala de aici este unică și pentru că este singura autorizată de Ministerul Învățământului și de Autoritatea Aeronautică. ”

Pentru cei care vor să cunoască ce înseamnă importanța acestui aeroport, pentru întreaga regiune, sunt invitați la aeroport, în data de 27 mai, zi în care 10 avioane ale clubului aeronautic BMW vor fi prezente pe pista de la Caransebeș.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/