Indicatorii tehnico economici ai autostrăzii Tmișoara – Moravița sunt în consultare publică. Șoseaua va avea aproape 73 de kilometri și va fi realizată în patru ani.
Costul aprobat de Guvern este de 14,5 miliarde de lei. Valoarea mare este dată și de construirea punctului de trecere a frontierei. În motivarea hotărârii apar și detaliile graniței, dar și faptul că investiția va fi făcută în comun cu Serbia, desi autoritățile din țara vecină nu sunt prea interesate să aloce bani.
„Punctul de Trecere al Frontierei cu o suprafață de aproximativ 333.424 mp, va fi amplasat, la km 72 la capătul Autostrăzii Timișoara – Moravița, în apropierea localității Moravița, județul Timiș, pe direcția de intrare și pe direcția de ieșire din tara, fluxurile fiind separate printr-un gard de protecție, realizat din segmente demontabile. Întregul amplasament al Punctului de Trecere al Frontierei, va fi realizat împreună cu țara vecină, Serbia, pe teritoriul României. Această soluție va permite ca cele două state vecine să poată efectua controlul de graniță terestra atât pentru Poliția de Frontieră română cât și cea sârbă precum și de Instituțiile vamale române și sârbe. De asemenea în aceste punct de frontieră sunt dezvoltate facilitați de control sanitar veterinar, fitosanitar cât și uman pentru ambele state având funcțiuni similare pentru partea română la intrare în România cât și pentru partea sârbă la intrarea în Serbia”, se arată în document.
Pe traseul autostrăzii A9 se vor construi 6 noduri rutiere: A1 Remetea Mare (DN 6), DJ 592 Albina, VO Timișoara Sud, DN 59 Pădureni, DN 58B Voiteg, DN 57 Moravița. După ce va fi lansată licitația și atribuit contractul, constructorul va avea la dispoziție 48 de luni pentru a finaliza lucrarea.
„Obiectivul de investiție „Autostrada Timișoara – Moravița” are ca scop crearea unei căi de comunicație modernă realizând conexiunea între orașele Timișoara și Moravița, cu implicații în dezvoltarea regională a zonei, în fluidizarea traficului, creșterea siguranței utilizatorilor, micșorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării la toate nivelurile, în zonele tranzitate în prezent. În cadrul Master Planului General de Transport/Planul Investițional aprobat, obiectivul se identifică și este localizat pe rețeaua primară TEN-T Core”, mai aflăm de pe site-ul Ministerului Transporturilor.
Terenurile afectate de traseul autostrăzii A9 sunt situate în extravilanul și intravilanul localităților tranzitate, atât pe domeniul public, cât și privat: UAT Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Giroc, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta, Moravița.