Societatea Transport Local Lugoj a scos din această săptămână pe traseele municipiului autobuzele electrice obținute printr-un proiect cu fonduri europene POR – Programul Operațional Regional. Valoarea totală a proiectului este de peste 25 milioane de lei, dintre care Uniunea Europeană contribuie cu aproape 19 milioane lei.
În total, la Lugoj au fost puse în circulație nouă vehicule electrice. De vineri, 29 martie, transportul public la Lugoj va fi asigurat exclusiv de autobuze electrice. Autobuzele, produse în China de firma ZTE Granton, au 72 de locuri, 73 cu tot cu șoferul, din care 24 pe scaune și 48 în picioare. Sunt dotate cu climă și rampă pentru persoane cu dizabilități. Au sisteme de supraveghere audio-video conectate la un birou central. Acestea permit să se știe în timp real unde este fiecare autobuz, câți km a parcurs, în ce stații a oprit, câți călători are.
„Autonomia este de 170 km, însă aceasta depinde și de traficul din ziua respectivă. Pentru încărcare, există trei stații lente și una rapidă, la Uzina de Apă nr. 1. Urmează ca în perioada următoare, împreună cu Primăria, să montăm celelalte stații, șase lente și încă două rapide. Stația rapidă nu o folosim decât în caz de necesitate, pentru că nu e indicată folosirea ei decât o dată pe lună, pentru că afectează capacitatea bateriilor”, asigură Alin Năfărean, administrator al societății Transport Local Lugoj.
Cât despre călători, „la ora actuală avem 550 de elevi care circulă zilnic cu noi și peste 100 de pensionari care au abonamente suportate de administrația locală. Eu cred că vom fi în creștere, pentru că noile autobuze electrice oferă condiții care n-au mai fost până acum în transportul public din Lugoj”, mai spune Alin Năfărean.
Așteptăm propuneri cu privire la trasee și opriri
„Propuneri cu privire la trasee se mai pot face, mai ales cu locurile de unde luăm copiii la școală. Firma Trodat ne-a cerut o suplimentare de traseu în plus față de ce avem la depozitul Lidl, la fel, cu Riva Intima avem o colaborare foarte bună. Important este că am introdus transportul public pe Livezilor, unde nu avea din 1990, pe strada Sudului, după J’Adore, etc. Acolo sunt 14 copii, iar părinții îi duceau la școală, prin rotație, cu atomobilele personale. Avem copii din Cartierul ITL pe care-i ducem la școală, avem 60 de copii din Mondialul Bocșei pe care-i ducem la școli și după masa înapoi”, precizează Alin Năfărean.