În condiţiile în care puţine persoane dintre cele trase în piept de diverşi comercianţi sau chiar de instituţii financiare apelează la Protecţia Consumatorilor pentru a-şi apăra astfel drepturile, în Caraş-Severin s-au returnat păgubiţilor aproape 60.000 de lei, ca urmare a intervenţiei Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.
În anul 2017, la CJPC Caraş-Severin au fost înregistrate 636 de reclamaţii. Pe domenii de activitate, cele mai multe reclamaţii au vizat servicii nealimentare, 390, şi produse nealimentare, 180, urmate la mare distanţă de domeniul serviciilor şi produselor alimentare, 34, şi financiare, 32.
„Ca urmare a soluţionării pozitive a reclamaţiilor, a fost restituită consumatorilor suma de 59.025 lei“, informează ing. Isabelle-Camelia Scorobete, comisar şef adjunct la Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Vest, într-un raport privind activitatea desfăşurată în anul 2017 de către Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Caraş-Severin. Raportul complet va fi prezentat în şedinţa de azi, 25 ianuarie, a Colegiului Prefectural Caraş-Severin, ce va avea loc de la ora 10, în Palatul Administrativ.
Principalele aspecte reclamate de consumatori, se mai spune în raport, au vizat următoarele aspecte: nerespectarea termenului de livrare a comenzii; nerestituirea sumelor cuvenite sau nerespectarea termenului de restituire a sumelor cuvenite în cazul recurgerii consumatorului la dreptul său de denunţare a contractului şi de returnare a produsului achiziţionat la distanţă; produse defecte în termen de garanţie; nerespectarea termenului de reparare a produsului defect în garanţie; refuz acordare garanţie; nerespectare termenului de execuţie a lucrărilor; nerespectarea clauzelor contractuale; facturare eronată; comercializarea unor produse cu data durabilităţii minimale depăşite; diferenţe de preţ la casa de marcat faţă de preţul de raft; neoperare refuz la plată pentru plăţi efectuate în străinătate; neeliberare sume de către ATM; refuz eliberare adeverinţă care atestă achitarea creditului; neactualizarea datelor raportate la Biroul de Credit; nelivrarea la timp a coletelor şi corespondenţei.
În documentul semnat de comisarul şef adjunct Scorobete nu se precizează, însă, câţi dintre cei 636 de reclamanţi au fost beneficiari ai restituirilor de bani, însumând aproape 60.000 de lei, ca urmare a intervenţiei CJPC. Şi nu sunt prezentate nici exemple concrete de agenţi economici care şi-au bătut joc de clienţi.
CITEŞTE ŞI: Soția primarului condamnat pentru corupție de la Zăvoi, noul director al OPC!
Isabelle-Camelia Scorobete a ajuns şefă la Protecţia Consumatorului Caraş-Severin în noiembrie 2014, în timpul guvernării Ponta. Acum, în regimul Dragnea, aceasta menţionează în raport că există „probleme întâmpinate în desfăşurarea activităţii instituţiei“. În ce constă acestea? Capitolul alocat „problemelor întâmpinate“ are un singur alineat.
„Considerăm că activitatea instituţiei ar înregistra un plus de eficienţă în condiţiile în care instituţia ar mai fi dotată cu un autoturism şi s-ar suplimenta statul de funcţii cu 4 posturi: 2 posturi de comisari; 1 post secretariat; 1 post consilier juridic“, precizează Isabelle-Camelia Scorobete.
Sursă foto: capital.ro.