Aterizarea pe aeroportul din Caransebeș, dirijată dintr-un turn de control SF!

aeroport caransebes10
gif card de energie dacus 1000x100 alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

Aeronavele vor fi asistate la decolarea, respectiv aterizarea pe viitorul Banat Airport Caransebeș dintr-un turn de control virtual!

Cei aproape 100 de milioane de euro așteptați de omul de afaceri Gabriel Olariu pentru modernizarea la standarde internaționale a Aeroportului „Banat” Caransebeș nu vor fi cheltuiți doar pentru extinderea și refacerea pistei sau pentru a se construi o aerogară complet nouă, ci și pentru achiziționarea de echipamente de aviație de ultimă generație. „Am prevăzut un turn de control ca acela care a făcut senzație recent la aeroportul de la Brașov. E vorba despre un turn de control digital remote. Asta înseamnă că toate camerele și toate instalațiile meteo sunt la Caransebeș, dar oamenii care coordonează zborurile sunt într-un centru de comandă. În cazul nostru, Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA a ales pentru Brașov centrul de la Arad. Noi trebuie să mergem acum pe aparate de aceeași manufactură, pentru că toți operatorii de la Arad vor fi acreditați și instruiți pe tipul ăsta de aparate. De asta am pus un turn din ăsta virtual și în proiectul nostru.”, a explicat Gabriela Olariu pentru Express de Banat.

Pentru Banat Airport Caransebeș s-au depus spre finanțare două proiecte, cu o valoare totală de aproape 100 de milioane de euro, contractele fiind deja scoase la licitație pentru a nu se mai pierde nici măcar o zi din momentul obținerii finanțării. Primul proiect vizează modernizarea și extinderea pistei actuale de pe aeroport, astfel încât să poată suporta greutatea unor aeronave de pasageri de mari dimensiuni, precum și dotarea cu instrumentalul necesar aterizării inclusiv pe timp de noapte și în aproape orice condiții meteorologice. Al doilea proiect înseamnă o aerogară nouă, dotată după standardele actuale, cu mai multe porți de îmbarcare/debarcare ce ar asigura un flux important de pasageri.

1000x100 (3)

„Despre unul dintre proiecte deja avem vești bune, a intrat deja în evaluare. În momentul în care primul proiect s-ar aproba și s-ar face am putea să spunem că am rezolvat jumătate de problemă la Caransebeș. Am primit câteva cereri de clarificări, am răspuns imediat și lucrurile se pare că o să se întâmple foarte rapid. Sunt încrezător că acesta va fi finanțat.”, a dezvăluit omul de afaceri de la Lugoj.

Optimismul lui Gabriel Olariu nu se bazează doar pe sprijinul garantat și acordat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, ci și pe faptul că oamenii politici din județ, reprezentanții administrației publice județene, par să fi înțeles că pe aeroportul din Caransebeș nu se vând gogoși, ci chiar se deschide o imensă poartă a Banatului de Munte spre lumea largă, spre o dezvoltare reală. Drept consecință, lui Olariu nu i se mai pun astăzi piedici. „Aeroportul Banat, aeroportul din Caransebeș, nu este un aeroport privat. Este un aeroport de stat, administrat privat. Este singurul aeroport din România care este administrat de o firmă privată! Infrastructura aeroportuară de la Aeroportul Caransebeș este și va rămâne a statului, a Consiliul Județean. Nu va fi o infrastructură privată! Acum, lumea a înțeles și parcă lucrurile se întâmplă altfel.”, a mai spus Olariu.

publicitate Timisoara banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/