Armament NATO produs la Reşiţa? Primarul Nelu Popa: „Îmi pun mari speranţe în Rheinmetall!“

Primarul Nelu Popa a declarat, pentru cititorii Express de Banat, că săptămâna aceasta îl aşteaptă la Reşiţa pe managerul Rheinmetall pentru România, Martin Rill. Germanii ar vrea să fabrice aici turela transportorului blindat 8×8, din cadrul proiectului AGILIS!

Anunţul a fost făcut de primarul municipiului Reşiţa în cadrul interviului din redacţia Express de Banat, transmis live săptămâna trecută pe Facebook.

Două variante pentru germani la Reşiţa: Arsenal şi Parcul Industrial

„În cursul săptămânii viitoare (deci săptămâna în curs, n.r.) la Reşiţa vine Rheinmetall, care este cel mai mare producător de armament din Europa, furnizează 60% din armament. Are o cifră de afaceri de 7 miliarde de euro. M-am întâlnit cu Martin Rill, care este reprezentantul lor în România, la un seminar la Timişoara, acum o lună. Vom merge cu ei la IMR (Arsenal) şi în Parcul Industrial. Ei fac un transportor blindat la Moreni, un TAB, cum îi spuneam noi pe vremuri, sunt pe ultima sută de metri cu semnarea documentelor, iar planul lor este să facă la Reşiţa turela acestui transportor, cu echipamentul de tragere de pe el“, a anunţat primarul Nelu Popa.

Edilul-şef al Reşiţei se arată foarte încrezător în atragerea investitorilor germani. Nelu Popa se bazează pe ce poate oferi Reşiţa, dar şi pe… Martin Rill.

„Din fericire, Martin Rill este un cetăţean german de origine română, este plecat din zona saşilor, din zona Sibiului, acum 30 şi ceva de ani. Omul cunoaşte Reşiţa foarte bine, a fost aici în tinereţe şi am avut un contact foarte bun cu el la Timişoara, apoi am avut o corespondenţă pe email. Ne-am consultat cu ei pe tema tehnologiei. Strungurile, frezele, rabotezele de la IMR nu mai au relevanţă astăzi. Important e că sunt halele, avem gaz, curent, apă, canal, deci este o infrastructură bine pusă la punct, pe care se pot aduce maşini cu comandă numerică şi astfel se poate lucra cu tehnologiile noi, de astăzi. Important e că Reşiţa are o tradiţie pe zona industrială. Noi am făcut şi şcoala aceasta profesională, Şcoala Duală, unde se poate face inclusiv calificare profesională în comandă numerică computerizată. Deci eu îmi pun mari speranţe în acest demers cu Rheinmetall“, a declarat Nelu Popa.

În top 5 proiecte pentru Rheinmetall

Pentru realizarea în România a transportoarelor blindate 8X8, în cadrul proiectului AGILIS, Rheinmetall şi Uzina Moreni au înfiinţat compania mixta româno-germană Romanian Military Vehicle Systems S.A. (RMVS).

„AGILIS e un proiect important pentru România, dar e şi foarte important pentru noi. E în top 5 proiecte pentru Rheinmetall“, declarau în 30 august 2017, pentru hotnews.ro, reprezentanţii Rheinmetall, în contextul în care apăruse informaţia că proiectul AGILIS ar fi picat, iar americanii de la General Dynamics Land Systems demaraseră discuţii cu reprezentanţii statului român pentru producţia unui alt tip de transportor, la Uzina Mecanică Bucureşti.

„Primul prototip e planificat să iasă pe poarta uzinei din Moreni în 2020. E muncă multă şi complexă pentru dezvoltarea unui nou produs“, mai spuneau atunci germanii de la Rheinmetall, care subliniau că AGILIS va fi unul dintre cele mai moderne transportoare din lume la momentul când va fi introdus şi va fi un produs gândit şi pentru export, nu doar pentru armata română.

De altfel, Rhenmetall are în vedere realizarea mai multor proiecte de blindate în România. „E mai uşor pentru noi să demarăm producţia la Moreni dacă avem şi alte proiecte mai mari sau mai mici în jurul proiectului principal care este transportorul 8X8“, explica pentru hotnews.ro Dominik von Wolff Matternich, din partea Rheinmetall Group.

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

Site-ul Rumaniamilitary.ro publica în luna mai primele detalii ale proiectului AGILIS. Astfel, noul TBT 8×8 Agilis va fi construit în 7 variante/derivate (transportor blindat pentru trupe amfibiu şi neamfibiu, punct comandă mobil, platformă pentru aruncător de bombe calibrul 120 mm, evacuare medicală, cercetare CBRN şi vehicul tehnic pentru evacuare-reparaţii), iar 80% din valoarea adaugată a producţiei ar urma să fie realizată în România, doar motorul şi drive-lineul urmând să vină din import.

Logistica şi mentenanţa ar urma să fie integrate 100% în România pentru întreaga durată de viaţă a transportorului până în 2055, iar drepturile de proprietate intelectuală asupra AGILIS 8X8 vor aparţine Statului Român, prin Ministerul Economiei.

Prin proiectul AGILIS se vor crea, în mod direct, aproximativ 450 de locuri de muncă atât la Uzina Moreni, cât şi în cadrul RMVS, companie care ar vrea să realizeze anumite componente ale transportului blindat la Reşiţa. Planul de producţie estimează că AGILIS, în lipsa unor comenzi suplimentare sau la export, va fi pe linia de producţie până în 2035!

Tonul nemţesc l-a dat Guvernul Cioloş

Colaborarea României cu Rheinmetall a fost demarată oficial în noiembrie 2016, după ce Guvernul condus de premierul Dacian Cioloş a semnat o înţelegere cu germanii de la Rheinmetall pentru dezvoltarea şi producţia unui blindat la uzina de la Moreni. Înţelegerea ar viza producţia a 600-700 de blindate 8X8, necesarul forţelor terestre.

Cu toate acestea, demararea parteneriatului a bătut pasul pe loc, la începutul anului apărând informaţii că noul executiv ar prefera mai degrabă să cumpere transportoare Piranha 3C la cheie direct, de la americani, în loc să continue parteneriatul cu germanii de la Rheinmetall. Abia în luna iunie a venit înfiinţarea firmei mixte româno-germane, dar nici până acum nu a început producţia, din cauza tergiversărilor specifice statului român. Sosirea la Reşiţa a managerului Rheinmetall pentru România, Martin Rill, este însă o dovadă că Ministerul Apărării va lansa în acest final de an comanda către compania româno-germană, care va fi acoperită din bugetul de 2% din PIB alocat Apărării.

Interviul integral cu primarul Nelu Popa:

1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/