După o licitație eșuată, la care nu s-a înscris nicio firmă, ARF reia procedurile pentru supervizarea achiziției a 37 de rame electrice. Vor circula pe cel puțin 3 rute din vestul țării.
Contractual de superizare este absolut necesar pentru ca proiectul să poat fi implementat. Însă nici de această data valoarea nu a fost modificată. Rămâne la aproape 2,5 milioane de lei.
„Autoritatea pentru Reformă Feroviară informează că a publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publica și nîn Jurnalul Oficial al Uniunii Europene anunțul de participare numărul CN1054746 privind achiziționarea serviciilor de supervizare în vederea impementării contractului de achiziție nr. RUIC 257/25.03.2022 de furnizare a 37 de ramee lectrice interregionale noi (RE-IR) și achizițioanre serviiilor de mentenanță și reparații necesare funcionaăăă repectivelor trenuri. Reamintim că procedura inițiată în data 15 februarie 2023, a fost anulată automat, din cauza lipsei de oferte”, a transmis ARF.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 2 iunie.
În ceea ce privește cele 37 de trenuri electrice, contractul cu producătorul a fost semnat în martie 2022 și livrarea este probramată în etape, până în 30 septembrie 2024.
Cel puțin 3 garnituri ar urma să circule în vestul țării, pe rutele: București Nord – Brașov – Arad – Timișoara; București Nord – Craiova – Timișoara – Arad și Cluj – Timișoara.