ARF va putea să cumpere cele 37 de trenuri electrice inter-regionale, deoarece a primit o ofertă de la o firmă care să supervizeze achiziția.
Fără un contract de supervizare, garniturile nu puteau fi cumpărate, iar la prima licitație nu s-a prezentat nicio firmă.
„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că astăzi, 12 iunie 2023, a avut loc ședința Comisiei de evaluare, desemnată în cadrul licitației privind achiziționarea serviciilor de supervizare, în vederea implementării Contractului de achiziție nr. RUIC 257/25.03.2022 de furnizare a 37 de rame electrice interregionale noi (RE-IR) și achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații necesare funcționării respectivelor trenuri”, a transmis ARF.
Oferta a venit de la Asocierea EGIS ROMANIA S.A. (lider) – EGIS RAIL (asociat), la prețul de 2,5 milioane de lei.
Cel puțin 3 trenuri ar urma să circule în vestul țării, pe rutele: București Nord – Brașov – Arad – Timișoara; București Nord – Craiova – Timișoara – Arad și Cluj – Timișoara.
Principalele sarcini ale supervizorului sunt emiterea dispozițiilor legate de derularea Contractului, conform obligațiilor asumate, către Furnizor, în numele Autorității Contractante, numai cu avizul prealabil al acesteia; verificarea ritmului de îndeplinire a graficului de livrare; participarea la efectuarea testelor si a procedurilor de recepție; verificarea facturilor emise de către Furnizor, în ceea ce privește realitatea livrărilor/ serviciilor facturate și conformitatea lor cu prevederile contractului.
Procedura inițiată în data 15 februarie 2023 a fost anulată automat din cauza lipsei de oferte, iar în data de 28 aprilie 2023 ea a fost reluată.
Contractul pentru cumpărarea celor 37 de trenuri electrice a fost semnat în urmă cu mai bine de un an, valoarea lui inițială fiind de 260 de milioane de euro.