AquaCaraș răspunde sesizărilor cetățenilor: „Potabilitatea apei nu a fost alterată și nu a reprezentat un pericol pentru populație”

apa robinet

În ultima perioadă, pe internet au circulat mai multe imagini din Băile Herculane și din Reșița care arată că la robinetele consumatorilor apa este murdară. Oamenii au sesizat AquaCaraș, temându-se pentru sănătatea lor. În urma analizelor, societatea anunță că nu a identificat niciun pericol. 

Societatea AquaCaraș reacționează după ce mai mulți locuitori din Băile Herculane și din Reșița au publicat imagini cu apa care curge la robinete. Oamenii au reclamat faptul că nu pot folosi această apă, temându-se în special de faptul că ea ar putea dăuna sănătății.

În răspunsul AquaCaraș se arată că, în Băile Herculane, a fost vorba despre lucrări de curățare a unor porțiuni din rețeaua de distribuție, activitate derulată de personal avizat al AquaCaraș pentru astfel de lucrări. Drept urmare, apa din rețea și-a schimbat culoarea. „Aceasta a fost însă tot timpul potabilă, neprezentând niciun risc pentru populație, lucru dovedit atât de probele făcute în mod constant în laboratorul AquaCaraș SA, cât și prin raportul Direcției de Sănătate Publică, care a făcut verificări prin prelevarea probelor de apă la finalul lunii august.”, dau asigurări reprezentanții societății.

apa limpede

În ceea ce privește situația din Reșița, aici a fost vorba despre ploile abundente de săptămâna trecută, spun cei de la AquaCaraș. Precipitațiile au făcut ca debitul afluenților de apă din Lacul Breazova sî crească semnificativ (500 l/s), situație care a dus la deversarea apei peste stăvilar. S-a ajuns astfel ca în aval, în Lacul Secu, sursa de apă a orașului, să crească valorile de mangan și fier din apa brută. „Respectând procedurile ce se aplică în astfel de situații, angajații Uzinei de Apă din Reșița au modificat procesul de tratare a apei, trecând de la dezinfecția cu dioxid de clor la dezinfecția cu hipoclorit de sodiu. Modificarea compușilor folosiți a dus la schimbarea coloraturii apei din rețea, aceasta având o culoare mai închisă decât de obicei. Este un rezultat normal al procesului de tratare, astfel că potabilitatea apei nu a fost alterată în niciun moment și nu a reprezentat un pericol pentru populație.”, se mai arată în răspunsul AquaCaraș.

Reprezentanții societății spun că supraveghează constant calitatea apei distribuită în rețeaua publică prin procese de verificare în laboratorul specializat și avizat, conform reglementărilor legale. În același timp însă îi roagă pe cetățeni ca pentru sesizări sau reclamații să folosească numerele de telefon puse la dispoziție: fix: 0255215643, mobil: 0766341274. Sesizări în scris se pot face și pe platforma online a societății: https://aquacaras.ro/clienti/reclamatii-sesizari/.

„Toate reclamațiile sunt tratate cu maximă celeritate, în funcție de specificul fiecărei situații.”, mai spun cei de la AquaCaraș.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/