Nevăzătorii care ajung la Poșta Mare din Timișoara au acces mai facil la servicii. A fost implementată o aplicație pentru ei pentru a se descurca mai ușor.
Sistemul „Step hear” este dedicat nevăzătorilor și persoanelor cu deficiență de vedere și îi ajută să acceseze serviciile poștale fără a avea nevoie de un însoțitor.
„Procesul de digitalizare al Poștei Române se concentrează pe oferirea beneficiilor către o categorie vulnerabilă, facilitându-le viața și contribuind la creșterea mobilității lor. Extinderea sistemului Step Hear la nivel național reprezintă unul dintre proiectele realizate prin intermediul structurii Responsabilitate Socială, prioritizând astfel accesibilitatea serviciilor noastre către toți cetățenii”, a subliniat Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române.
Tehnologia implementată în Timișoara și alte 46 de oficii poștale din România oferă posibilitatea clienților cu aceste deficiențe să beneficieze de facilități. Acestea oferă un grad crescut de independență privind accesul la serviciile poștale.
„Poșta Română este, la ora actuală, singura instituție care a gândit această accesibilizare la un nivel atât de amplu. Îi suntem recunoscători și ne dorim ca și celelalte instituții să urmeze acest exemplu”, a declarat Tudorel Tupiluşi, președintele Asociației Nevăzătorilor din România.
În România sunt aproximativ 90.000 de persoane cu deficiențe de vedere și nevăzătoare.