ANPC: Consumatorii trebuie să știe ce și cât mănâncă!

chef cooking in restaurant kitchen

Unitățile de alimentație publică sunt obligate să informeze consumatorii despre tipul și cantitatea ingredientelor care depășesc o pondere de 20 g în mâncărurile vândute pentru consumul pe loc sau pentru livrarea la domiciliu.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a stabilit modalitățile de aducere la cunoștința consumatorilor a informațiilor referitoare la produsele finite sau mâncărurile preparate oferite spre comercializare consumatorului, pentru consumul pe loc sau la domiciliu, de către unitățile de restaurație colectivă.

Ordinul președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, a fost publicat miercuri în Monitorul Oficial. „Când cumperi un produs ambalat, găsești toate detaliile legate de cantități si ingrediente pe ambalajul acestuia. Dacă, în schimb, ajungi la orice formă de alimentație publică, fie că vorbim despre restaurant, fie că vorbim despre fast-food, șansa de a afla ce mănânci este la mâna operatorului economic. Avem dreptul să știm ce și cât mâncăm și dacă pretinsul gust natural nu cumva vine din aditivi. Inițiativa acestui ordin aparține consumatorilor, pe care i-am ascultat, și a fost dezvoltată la nivelul Autorității. Consider că nu despre curajul de a semna vorbim, ci despre responsabilitatea față de consumatori”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.

Potrivit documentului ANPC restaurantele, fast-foodurile și toate celelalte tipuri de unități de alimentație publică trebuie să ofere clienților informații despre:

  • tipul și cantitatea ce depășește 20 g a ingredientelor compuse constituente ale produsului finit/mâncării furnizate;
  • declarația nutrițională, respectiv valoarea energetică și cantitățile de grăsimi, de acizi grași saturați, de zaharuri și de sare;
  • aditivii utilizați;

Informațiile reglementate de ordin trebuie să fie înscrise într-un loc vizibil, ușor accesibil, lizibil, de neșters și nu trebuie să fie ascunse de alte materiale scrise sau fotografice, lângă produs, pe un panou sau pe lista meniu.

În cazul în care preparatele furnizate de unitățile de restaurație colective sunt oferite spre vânzare în mai multe locuri diferite, în cadrul aceleiași unități, informațiile referitoare la ingrediente trebuie prezentate consumatorului în fiecare dintre aceste locuri.

În cazul preparatelor expuse spre vânzare prin intermediul unei tehnici de comunicare la distanță, informațiile trebuie să figureze pe suportul de vânzare la distanță, pe eticheta de preț sau pe ambalajul de transport, precum și în orice material publicitar.

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/