Acces limitat la tehnologii moderne, lipsa infrastructurii necesare și dificultatea de a accesa finanțare sunt doar o amintire pentru grupul Maxagro, o afacere de familie, românească, în care excelența primează.
În 1993 au luat startul cu doar cinci hectare de teren agricol, un tractor second hand, iar acum, după 32 de ani, sunt în topul celor mai buni jucători de pe piața agro din țară. Maxagro a redefinit agricultura modernă, fiind un exemplu demn de urmat atunci când vine vorba de investiții, perseverență și pasiune în muncă. Familia Zifecak a dat naștere, nu doar unei afaceri, ci unui adevărat cult al seriozității și implicării asidue în tot ceea ce însemnă business în agricultură, totul „predat” cu seriozitate și generației tinere, o prețioasă moștenire de familie.
Într-un interviu acordat revistei Forbes România, Ianco și Ioji Zifceak au punctat faptul că prin inovație și sustenabilitate, compania demonstrează că performanța în acest sector poate fi un motor real al economiei naționale.
„Dacă la început provocările au fost multiple: acces limitat la tehnologii moderne, lipsa infrastructurii necesare și dificultatea de a accesa finanțare, cu toate acestea, pasiunea pentru agricultură și dorința de a dezvolta ceva durabil au determinat familia Zifceak să meargă mai departe. Prima noastră investiție a fost într-un tractor, urmând ulterior achiziționarea unor echipamente agricole și terenuri. De asemenea, am pus accent pe dezvoltarea unei echipe dedicate, pe accesarea fondurilor europene și pe investiția în tehnologii inovatoare, ceea ce a fost esențial pentru creșterea noastră”, au declarat Ianco și Ioji Zifceak.
Chiar dacă în anii 90 piața agricolă din România era într-o perioadă de tranziție, cu multe incertitudini, Maxagro s-a adaptat adaptat printr-o abordare proactivă, investind în utilaje moderne, diversificând activitatea și creând parteneriate solide cu furnizori și clienți, fapt care i-a și propulsat în topul celor mai buni.
Astăzi, Maxagro exploatează 20.000 de hectare, iar succesul a constat în accesarea fondurilor europene, achiziționarea de terenuri strategice și implementarea tehnologiilor avansate. La fel de important a fost și dezvoltarea unei echipe puternice și implicarea tinerilor din familie, care au înțeles ce înseamnă un business de calitate, contribuind în egală măsură la consolidarea acestuia. „Punem accent pe formarea și dezvoltarea continuă a tinerilor din familie și a echipei, oferind condiții de muncă moderne și un mediu stabil. Îndemnăm angajații la dezvoltare continuă prin diverse cursuri interne, externe și programe de training. Pentru noi, noua generație, Maxagro este mai mult decât un business – este o moștenire de familie. Ne bazăm pe valorile transmise din generație în generație, dar, în același timp, aducem inovație prin implicarea tinerilor. Una dintre valorile noastre este familia, drept dovadă, întreaga familie, de la bunici până la nepoți, este implicată în acest business. Ne luptăm să învățăm pe zi ce trece cât mai multe lucruri noi, iar visul nostru este să ducem în continuarea ceea ce părinții și bunicii noștri au realizat”, mai declară pentru Forbes România, cei doi frați.
Acum, Maxagro a atins cifra de afaceri de 110 milioane de euro și aproximativ 450 de angajați la nivel de grup, diversificând, desigur și activitatea companiei.
Principala ramură o reprezintă culturile de cereale, porumb și rapiță, susținute cu ajutorul utilajelor agricole de ultimă generație și folosirea dronelor pentru monitorizarea culturilor, dar s-a investit și în zootehnie, deținând în prezent o fermă de 3.000 vaci de lapte. Tot un punct important al grupului, îl reprezintă și sectorul construcțiilor de drumuri și poduri, realizat prin compania Drumuri și Poduri Banat, la cârmele căruia stă Alexandra Zifceak, fiica lui Ianco Zifceak.
Din punct de vedere al proiectelor, pe anul în curs, grupul Maxagro va extinde suprafața cultivată, dar prioritatea acestora este investiția în digitalizare. La fel de importante sunt și parteneriate strategice, ce vor trebui consolidate, tocmai pentru a contribui la consolidarea poziției grupului pe piață.