Jumătate din serviceurile auto din Caraș-Severin vor dipărea, dacă Ordinul Ministrului privind taxa de autorizare anuală se aplică, în forma în care a fost publicată. Asta pentru că, de la 1.000 de lei, taxa ajunge la 10.000. Oficialii de la RAR explică ușurința cu care guvernanții au mai adăugat un zero la afacerea reșițenilor: se caută calitatea.
Piața reparațiilor auto din Caraș-Severin nu arată foarte bine pentru anul 2012. Prețurile prestate pentru reparațiile auto vor crește, din cauza taxei anuale care se măreşte de zece ori. Asta, în cel mai fericit caz. Urmarea extremă a deciziei de majorare atrage după sine desființarea afacerii sau disponibilizări în masă. Nelu Sgârcea este șeful unui service auto de pe Calea Timișoarei. Omul privește cu suspiciune decizia ministrului, mai ales că nu a fost înștiințat cu privire la modificările care i se aduc taxei. „Am auzit că se modifică modul de taxare, dar nu știu nimic concret. Este o mare problemă, dacă vor să o crească pentru că, la rândul nostru, trebuie să creștem tarifele pentru șoferi. Efectul direct ar fi reducerea de personal”, spune Nelu Sgârcea. La serviceul pe care acesta îl conduce lucrează în prezent 20 de angajați. Acesta a adăugat că alte soluții, adiacente restructurărilor nu are. „Cheltuielile afacerii sunt reduse deja la minim, din cauza crizei. Nu avem ce altceva să facem”, a adăugat acesta. Alte zeci de bussiness-uri sunt în aceeași situație.
Statul tinde la calitate
Oficialii de la Registrul Auto Român vin și explică faptul că agitația de pe această piață nu își are sensul în argumentele oamenilor. „Până acum, orice service putea să presteze servicii pentru toate mărcile de mașini, chiar dacă nu avea dotarea corespunzătoare. Noua formă în care se plătește taxa îi obligă pe proprietari să se limiteze și la serviciile prestate și la mările pentru care fac reparații”, a spus Alin Pența din cadrul Registrului Auto Român din Caraș-Severin.
Acesta subliniază că modul de plată al taxei se stabilește, de fapt, în funcție de activitățile prestate de service și de mărcile de mașini pe care angajații le repară. În esență, prin această decizie, statul tinde la calitatea serviciilor prestate și nu cantitate, concluzionează oficialul RAR.
În momentul de față, în Caraș-Severin sunt 116 serviceuri auto autorizate și alți cinci proprietari au depus dosarele pentru autorizare. Ordinul ministrului a intrat în vigoare din data de 01 octombrie. Anul acesta sunt afectați cei care vor să își deschidă o afacere, iar peste o lună și jumătate toate firmele de profil intră sub incidența acestei legi.
Este o mare problemă, dacă vor să o crească pentru că, la rândul nostru, trebuie să creștem tarifele pentru șoferi”, Nelu Sgârcea, sef service auto.