Cum faci afaceri pe internet și să ai promovare gratuită

afaceri pe internet

Metode simple, ieftine sau gratuite de a avea o afacere pe internet și să ai și promovare gratuită. Nu e imposibil. Află elementele esențiale de care ai nevoie.

Dacă sunteți în vacanță și nu cunoașteți zona și vreți să mergeți să mâncați ceva, ce faceți? De obicei căutați pe telefonul mobil și veți găsi cea mai apropiată locație de locul în care vă aflați la momentul respectiv. Întâi vi se arată locațiile unde sunt restaurantele sau pizzeriile, abia apoi site-uri, pagini de facebook sau cine știe ce. La fel se întâmplă când căutați orice altceva, mai întâi o locație și apoi site-uri și conturi de social media. Mai la sfârșit chestii care nu prea vă interesază…

Cei pe care îi găsiți expuși astfel, ale căror locații vi se arată pe Google Maps, se datorează faptului că fac ceva (au o afacere pe internet) și că ne-au furnizat nouă locul unde pot fi găsiți. Numărul lor de telefon și adresa de e-mail.

Concluziile pe care le tragem dintr-o astfel de prezentare a afacerilor, dincolo de a ști să faci ceva sau să oferi un produs sunt:

  • Nu ai nevoie de vad comercial, nu trebuie (neapărat) să fii în buricul târgului. Elementele esențiale sunt sediu, telefon și adresă de e-mail.

  • Publicitatea cu pliante, flyere și oameni care ți le bagă în cutia poștală practic nu mai există.

  • Nu ai nevoie de site de prezentare ca să fii prezent pe internet și ca să poți face afaceri!Succes înseamnă să exploatați comportamentul utilizatorului

Ce înseamnă a profita de comportamentul unui utilizator? Păi, pentru a înțelege, în primul rând încercați să fiți dvs înșivă un utilizator, un client virtual, cineva care caută ceva. Când folosiți telefonul mobil, de cele mai multe ori, ba aș putea spune că în 99% din cazuri, tastați direct în bara de căutare. Adică veți căuta prin aplicația Google.

Dacă sunteți la birou tot așa, de cele mai multe ori veți căuta tot cu Google! O parte infimă dintre oamenii din România vor folosi alt motor de căutare, respectiv Bing. Și, de asemenea, foarte puțini vor căuta cu Facebook sau altă rețea de social media. De ce? Explicația este simplă, Google a ajuns să domine tot, ne controlează viața, orice am face fără el nu putem. Și oricine are o afacere pe internet ar trebui să țină cont de felul în care se rapotează la modul de căutare. La comportamentul utilizatorului.

Dacă sunteți atenți, în căutările Google mai găsiți și câte un profil de Facebook sau Linkedin, câte o postare pusă pe cine știe unde în social media. Însă căutând pe Facebook, de exemplu, nu veți găsi nimic care se află pe Google. De ce? Pentru că Google include social media și nu invers. Cum v-am spus, Google este totul, nu are rost să ne opunem și să fim Gică contra…

Deci trebuie să ne înscriem pe Google Maps, nu să tipărim pliante și să le trimitem prin poștă. (V-ați întrebat de ce dispar tipografiile și de ce Poșta Română este în moarte clinică?)

Publicitatea poate fi ieftină sau gratuită pe „spatele altora”

Așadar dacă aveți un magazin online sau un atelier de confecții metalice, o croitorie sau doar dați meditații (în acest caz puteți ajunge și președinte!) ce faceți?

  • Vă puteți promova afacerea prin înscrierea pe Google Maps.

  • Publicați anunțuri pe site-uri specializate sau direct la Google sau Facebook, de exemplu.

  • Publicați articole de reclamă (advertoriale) în publicații online.

  • Plătiți bannere pe diverse site-uri la bloggeri sau influenceri…

Așadar, după ce vă înscrieți (gratuit) pe Google Maps, teoretic sunteți gata să vindeți și să oferiți servicii. Căci, deja, puteți spune că aveți o afacere pe internet. Puteți să publicați direct pe site-urile de publicitate cu anunțuri gratuite. Important este că puteți deveni vizibili fără să scoateți un leu din buzunar. Depinde doar de dvs cât de prezent sunteți în mediul online.

Să însemne ce-am spus mai spus că toate agențiile de marketing și de promovare sunt o cheltuială inutilă? Nu am spus asta, doream doar să sugerez că vă puteți promova și singuri și gratuit. Dar că, la un moment dat, veți ajunge la concluzia că mai bine plătiți o reclamă în ziar, mai bine căutați o agenție de marketing, de SEO, iar dvs să faceți ce știți mai bine. Adică produse și să oferiți servicii. Acesta este sensul competiției, specializarea în ceva, exploatarea unui domeniu în care sunteți competitiv.

Dacă nu sunteți pe social media este ca și cum n-ați fi

Rețelele sociale sunt bune pentru promovare, căci o afacere despre care nu se vorbește înseamnă că nu există. Dar sunt efemere, la fel ca anunțurile pe Google. Când nu le mai plătiți pur și simplu nu mai existați. Răspunsul la efemeritate este documentul. Adică un fișier sau o colecție de fișiere în care vă păstrați informațiile destinate clienților. Le puteți trimite cînd cineva le solicită din Google Maps. De exemplu, dacă sunteți un croitor iar clienții virtuali ar dori să vadă ce fel de costume coaseți le puteți trimite fotografii pe mail. Dar este obositor, consumă timp și resurse. De aceea, ar trebui ca tot protofoliul dvs, oferta de lucru să fie undeva pe net, accesibilă oricuui are nevoie și să nu vă deranjeze tot felul de oameni cu chestii de genul: „Ia trimite-mi o mostră, să văd, ce faci? Ah, nu-mi place, o să caut pe altcineva!”

O modalitate de depozitare a portofoliului dvs ar fi serviciul oferit de Google My Business. Gratuit. Vă oferă șansa de a vă promova absolut gratuit. Și performant până la un moment dat. Despre Google MyBusiness, cum vă poate ajuta și cum vă promovează gratuit, dar și despre acel moment când vă va deveni insuficient vom vorbi în articolele noastre viitoare…

» Prima pagină de la Google nu mai există. Deci, trăiește clipa!

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/