Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, nu e ajutat de calculele economice ca să trimită bani spre Banat Airport Caransebeș, chiar dacă are la dispoziție un buget record!
Uniunea Europeană nu mai finanțează construirea și modernizarea de aeroporturi, iar bugetarea de la minister a modernizării și extinderii aeroportului din Caransebeș e greu de justificat, a explicat ministrul Grindeanu. „Domnul Grindeanu și Ministerul Transporturilor nu au avut niciodată un asemenea buget și sigur va ști să îl gestioneze foarte bine!”, spusese înainte premierul Marcel Ciolacu.
Oricât de mare ar fi bugetul Ministerului Transporturilor în 2024, lui Sorin Grindeanu îi e imposibil să fundamenteze o investiție de aproximativ 100 de milioane de euro, sumă la care au fost evaluate cele două proiecte pentru care omul de afaceri Gabriel Olariu a realizat deja studiile de fezabilitate. E vorba despre modernizarea și extinderea pistei actuale a aeroportului și construirea unei noi aerogări.
„În 2021, când am preluat acest minister, bugetul era undeva la 13 miliarde de lei. Proiectul de buget votat acum în Guvern prevede, după 2 ani la Ministerul Transporturilor, un buget de 30 de miliarde. Mai mult decât dublu în 2 ani! România are nevoie de bani și de investiții în infrastructură și pentru asta Guvernul condus de Marcel Ciolacu a alocat acești bani. Toate proiectele importante ale Ministerului Transporturilor sunt finanțate din bani europeni.
Nu există nici măcar un singur proiect major la Ministerul Transporturilor care să nu aibă banii europeni la bază. Pentru aeroporturi, la nivel european, nu se mai pot face proiecte finanțate din bani europeni începând cu 1 ianuarie 2024. Acest lucru este valabil pentru toate aeroporturile din toată Europa, nu doar din România, nu doar pentru aeroportul din Caransebeș!”, a explicat Sorin Grindeanu, prezent, ieri, la Caransebeș.
În prezent sunt foarte aproape de finalizare lucrările de modernizare și extindere a aeroporturilor din Timișoara, Iași, Baia Mare, Oradea și Craiova. Aeroportul din Caransebeș are dezavantajul că este că se află aproape de aeroportul din Timișoara, a mai explicat ministrul. La fel se întâmplă și cu aeroportul din Arad. „Nu este nici măcar o cursă pe aeroportul din Arad pentru că este această concurență, care ține de rentabilitate, indicatori economici, care fac ca aeroportul din Timișoara să fie ales tot timpul în fața celui de la Arad. Acestea sunt criteriile pentru care se alocă bani europeni și care țin de o competiție economică. Să știți că și la drumuri există criterii, nu pot să introduc un drum, o autostradă, să fie finanțată pe bani europeni, dacă nu are un coeficient de trafic suficient de mare.”, a detaliat ministrul Transporturilor.
Ideea modernizării aeroportului de la Caransebeș nu trebuie abandonată total, mai spune Sorin Grindeanu, dar planurile trebuie refăcute. „Eu cred că se poate dezvolta pe alte componente, dar asta ține de inițiativă privată și de modul în care vor reuși să găsească clienți, chestiuni care țin de CARGO, care țin de service, care țin de partea de dezvoltare a turismului. Punctual, în zona Muntelui Mic, chiar Semenic, chiar se poate extinde puțin și spre zona de Herculane. În modul acesta poate fi benefic aeroportul din Caransebeș.”, a conchis minsitrul Grindeanu.