Revenirea elevilor la școala online în contextul epidemiologic reprezintă modalitatea defectuoasă de care dă dovadă actuala putere în gestionarea pandemiei. Parcurgerea materiei folosind tehnologia modernă reușește să scoată la iveală adevăratele probleme ale sistemului educațional, lipsa interacțiunii elevilor cu colegii de clasă, cu profesorii, pe lângă lipsa dotării tuturor școlarilor cu echipamentele necesare pentru studiul de acasă, urmând să aibă consecințe dramatice în timp, atrage atenția Adrian Torma, candidatul social-democrat din Caraș-Severin înscris în lupta pentru un loc în Parlamentul României.
„S-a mai întâmplat ca în anumite momente ale istoriei să avem restricții, dar ca: bisericile, mediul economic și unitățile de învățământ să fie închise simultan, asta nu s-a mai întâmplat. Fie că au fost războaie, fie că a fost comunismul, așa ceva nu s-a mai pomenit. Consecințele acestor decizii le vom vedea în următorii ani. La nivel educațional, perioada aceasta va rămâne cu multe traume. Este foarte greu, întrucât copiii noștri au suferit mult din cauza distanțării fizice și a imposibilității de a avea contact direct cu colegii de clasă, cu dascălii. Este greu pentru ei deoarece acum se formează ca cetățeni. Vom suferi și nu vom știi să găsim soluții. Este foarte ușor să dărâmi, dar este foarte greu să construiești. Reconstruirea încrederii și interacțiunii între oameni va fi o misiune destul de dificilă pentru că, acum, trăim frica de a nu ne infecta.”, a explicat primarul ales de cetățenii orașului Moldova Nouă în data de 27 septembrie.
Un alt aspect arătat cu degetul de politician se referă la neasigurarea infrastructurii necesare elevilor pentru parcurgerea materiei online, acesta atrăgând atenția în același timp asupra problemelor de comportament care pot apărea pe viitor, consecințe deloc luate în seamă de către cei care au gândit punerea în aplicare a desfășurării cursurilor de acasă:
„Tot ceea ce se întâmplă în învățământ este încă un motiv în plus să argumentăm că actuala putere nu este focusată pe rezolvarea problemei. Mulți copii, în acest moment, pe lângă faptul că stau acasă și, teoretic, sunt la cursuri online, nu au posibilitatea să aibă un laptop personal sau o tabletă personală. De asemenea, în situația în care doi, trei copii își desfășoară activitatea didactică în aceeași încăpere, ei nu se pot concentra, iar alții, fiind singuri acasă, nu sunt deloc atenți la ceea ce se întâmplă la ore și vor veni cu mai multe lacune pe partea de educație, pe lângă lacunele comportamentale. În această perioadă, implicarea psihologilor în învățământ ar trebui să fie mult mai mare. Specialiștii ar trebui să aibă un contact zilnic cu doi,trei,patru, cinci copii pentru a le evalua starea psihologică, pentru a vedea cum suportă această situație de distanțare fizică”.
(E).