Adobe țintește poziția de lider pe piața tehnologiei de design web colaborativ prin achiziționarea Figma

adobe figma
gif card de energie dacus 1000x100 alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

Adobe, unul dintre liderii din sectorul software, evaluat la 15.78 miliarde de dolari în 2021, și-a propus achiziționarea companiei Figma pentru suma de 20 de miliarde de dolari. Figma este o aplicație din categoria design web colaborativ, care permite colaborarea mai multor echipe pentru a concepe, testa și realiza produse de design.

Atât Adobe, cât și Figma sunt programe software destinate utilizării de către freelanceri, afaceri mici, mijlocii și mari și care dispun de multiple funcții și opțiuni destinate designului web. Figma este un start-up care se încadrează în categoria unicornilor, iar achiziția acesteia de către Adobe nu doar că va reprezenta un asset extraordinar pentru companie, ci și eliminarea unui competitor puternic de pe piață.

Reprezintă această achiziție o mutare inspirată pentru Adobe?

Grație designului web, astăzi putem accesa site-uri cu interfețe din ce în ce mai performante, de la magazinele online și până la platformele de iGaming, precum Vulkan Vegas, așa că intenția Adobe de preluare a unuia dintre competitorii de top reprezintă o mișcare inteligentă. Mai ales că, Adobe și-a propus să-și consolideze poziția pe piața de web design.

Numai că această mutare a reușit să îi sperie pe investitori, astfel că acțiunile companiei au scăzut cu 17% în prima zi de la lansarea acestui anunț. Reacția negativă a investitorilor se datorează faptului că aceștia consideră prețul de achiziție ca fiind mult prea mare în raport cu valoarea companiei Figma. Unul dintre principalii contestatari ai acestei achiziții este David Wagner, analistul de capital și managerul de portofoliu al companiei Aptus Capital Advisors.

Acesta a contestat prețul de 20 de miliarde de dolari prin valoarea mult prea scăzută a venitului obținut de brandul Figma, care este de numai 400 de milioane de dolari (valoarea de piață a companiei este de 10 miliarde de dolari). Până în prezent, cea mai scumpă achiziție realizată de Adobe a fost reprezentată de cumpărarea producătorului de software Marketo pentru 4.75 miliarde de dolari.

Cu toate acestea, având în vedere faptul că Figma este utilizată de către unele dintre cele mai importante platforme online la nivel global precum Airbnb, Coinbase sau Zoom Video Communications, se preconizează ca până în 2025 valoarea pieței căreia i se adresează produsele Figma să atingă suma de 16.5 miliarde de dolari.

Situația financiară a brandului Adobe a fost afectată de intenția de achiziționare a companiei Figma, astfel că veniturile estimate ale companiei de 4.58 de miliarde de dolari pentru trimestrul IV au fost de numai 4.52 miliarde de dolari. Din păcate, în trimestrul III, profitul companiei a fost diminuat cu 6% ca urmare a scăderii prețului dolarului, precum și a situației economico-politice la nivel mondial.

Însă, specialiștii din departamentul financiar al companiei Adobe se așteaptă la o creștere a profitului pe final de an cu 10% în comparație cu anul precedent. Mai mult decât atât, aceștia preconizează o creștere de 13% pe segmentul de abonamente digitale.

Ce părere au reprezentații celor două companii despre acordul de achiziție?

CEO-ul Adobe, Shantanu Narayen, consideră această achiziție drept una dintre cele mai inspirate mutări ale brandului, mai ales că permite combinarea ofertei Figma cu cea a brandului Adobe (se poate constată că anumite elemente care lipsesc produselor Adobe se regăsesc la produsele Figma și viceversa).

Intenția de achiziție a companiei Figma este considerată o mișcare foarte avantajoasă de către principalii investitori în acest brand, Greylock Partners, Index Ventures sau Kleiner Perkins. Josh Coyne, partner Kleiner Perkins, care s-a numărat printre primii investitori în Figma (în 2018), s-a declarat mai mult decât încântat de acest parteneriat.

Acesta a evidențiat reciprocitatea beneficiilor pentru cele două branduri; Adobe va beneficia de pe urma nivelului avansat de expertiză a brandului Figma în materie de design de browsere, iar Figma de pe urma expertizei Adobe la nivel de design de fotografie, ilustrație și tehnologie video.

Mișcarea de preluare a companiei Figma este preconizată a avea loc în anul 2023, dat fiind faptul că sunt așteptate aprobările din partea autorităților competențe. Conducerea brandului Figma îi va reveni CEO-ului și co-fondatorului Dylan Field. Clauza de reziliere a înțelegerii este de 1 miliard de dolari pentru oricare dintre părți.

Plata se va realiza jumătate cash, jumătate în acțiuni, fiind de așteptat ca Adobe să poată susține din fondurile proprii plata în numerar, dar în cazul în care acest lucru nu va fi posibil, compania va solicita un credit pe termen lung. Angajații și CEO-ul Figma vor beneficia de acțiuni în valoare de 6 milioane de dolari.

Utilizatorii au declarat produsele celor două companii ca fiind apropiate la nivel de valoare, cu un plus pentru Figma, care este un program disponibil în mod gratuit, în timp ce Adobe este un serviciu plătit. În cazul în care tranzacția va fi realizată, utilizatorii se așteaptă la un program de top care să combine caracteristicile premium ale produselor celor două companii.

publicitate Timisoara banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/