Au fost disensiuni în ultima ședință a consilierilor județeni de Timiș din acest an, după ce aleșii au fost puși de Executiv în fața unei noi intenții de modificare a organigramei, a treia în ultimii doi ani. Consilierii au criticat în principal faptul că există o creștere a numărului de posturi și nu înțeleg de ce a fost necesar un astfel de proiect, dat pe repede-nainte.
Printre altele, în noua organigramă, numărul de posturi crește inclusiv cu două de consilieri personali pentru cei doi vicepreședinți ai consiliului județean. Mai multe semne de întrebare cu privire la noua organizare a administrației au fost ridicate de aleși.
„Acest plen ar fi trecut neobservat, dacă nu ne-am fi trezit cu un proiect de hotărâre de CJ de modificare a organigramei. Modificările nu par de substanță, la prima vedere, crește doar numărul total de posturi de la 261 la 265. Ce nu este prea clar, dovadă că acest proiect de hotărâre nu a primit avizele celor mai importante comisii – precum ECOF și COREX, este motivul pentru care se propune această reorganizare pe repede înainte, fără să vedem o eficientizare, prin reducerea numărului de posturi, ci mai degrabă o «bonificare» a celor 2 vicepreședinți cu câte un post de consilier și un oarecare efort de a «salva» zona de management de proiecte și investiții prin înființarea Direcției de dezvoltare sustenabilă și investiții care va subordona Serviciul managementul proiectelor, Managerul public și Serviciul de investiții. Această reorganizare mai are un semn de întrebare: celebrul Ruwatim, înființat pentru Studii, analize și Proiecte Europene, cu ce rămâne mai exact? Dacă totuși vrem să vedem cum arată o organigramă eficientă, vă invit (…) să vedeți cum domnul Bolojan a înțeles cu adevărat să reorganizeze administrația. Adică 99 la Bihor versus 265 la Timiș. Și, nu în ultimul rând, mă întreb: oare domnul Fritz și ai lui consilieri vor susține această organigramă tot așa cum a susținut-o și PNL-ul la Primăria Timișoara?”, a spus Raul Olajos, consilier județean USR.
„Nu înțeleg de ce trebuie să schimbăm în doi ani de zile trei organigrame. Mi se pare total greșită abordarea. (…) Nu știu la ce să mă gândesc, dacă e management prin încercări, dacă e haos, dacă schimbăm direcții pentru direcții sau mutăm oameni pentru anumite funcții. De ce să stricăm ceea ce funcționează? (…) Eu știu că politica e o negociere, dar și negocierea e o artă. Nu mai lăsați actorași de mâna a doua să pună în scenă opere de prim rang, pentru că ajungem undeva nu ne dorim nicicare. Oamenii care lucrează în CJT nu suntem niște pioni pe o tablă de șah pe care să îi mutăm de câte ori avem o viziune nouă, bate vântul dintr-o direcție sau alta… să avem grijă ce semănăm, că dacă semănăm vânt culegem furtună la un moment dat.”, a spus și Elena Micicoi de la Pro România.
„Schimbarea acestei organigrame nu are scopul de a eficientiza activitatea CJT. (..) Ne arată faptul că schimbarea organigramei a fost utilizată doar pentru a pune la loc niște oameni incomozi poate din CJT.”, a spus și Alexandru Iovescu de la PSD.
Alin Nica le-a răspuns consilierilor că noua organigramă este doar o ajustare pentru eficientizarea activității curente și că nu se teme că va fi contestată sau invalidată de instanță.
„Sunt ajustări în funcție de particularitățile întâmpinate concret în activitatea curentă. Nu există niciun pericol eminent de respingere în instanță. Spre deosebire de Primăria Timișoara, vă asigur că toate organigramele noastre sunt în conformitate cu legea și până acum nu am pierdut niciun proces pe organigrame. (…) Vă spun de acum că veți mai vedea modificări de organigramă în acele zone în care consider că lucrurile vor fi îmbunătățite. (…) Ilie Bolojan este un model pentru noi toți, dar în cazul organigramei nu e un model pentru noi. Tocmai am aflat că organigrama a căzut în instanță. Din acest punct de vedere, poate noi suntem un model pentru alte autorități.”, a declarat Alin Nica.
Noua organigramă a trecut cu 23 de voturi pentru și 9 abțineri.
Tot joi, consilierii județeni au aprobat creșteri salariale în Palatul Administrativ. Astfel, de la 1 ianuarie 2023 vor crește cu 10% salariile celor cu studii medii, iar de la 1 martie – cu 7% pentru toți angajații.