Șoferii care circulă pe Clisura Dunării ar trebui să fie în siguranță. Lucrările de consolidare a versantului și de protecție se apropie de 90%. Vor fi gata la început de 2025.
Pe DN57, în zona localității Berzasca, au început operațiuni complexe, după ce bolovani, unii de mari dimensiuni, s-au desprins din munte și au căzut pe drum. Se realizează o polantă, o structură similară unui tunel, ce va opri pietrele să ajungă pe șosea. Se vor prăvăli direct în Dunăre.
„Se toarnă ultimele 5 travee monolite și urmează montarea de grinzi prefabricate din beton. Până acum au fost montate 70 de grinzi din totalul de 110. Polata este o structură din grinzi de beton armat ce se execută pe o lungime de 110 metri, la care se adaugă un sistem de ziduri de retenție pentru protecție suplimentară. Rolul polatei este de a proteja participanții la trafic de căderile accidentale de rocă de pe versantul adiacent”, explică DRDP Timișoara.
La începutul anului 2023, pe Clisura Dunării au avut loc căderi massive de pietre. Specialiștii au estimate că versantul este instabil și că este nevoie de o soluție complexă pentru a proteja șoferii și drumul. Lucrările trebuie finalizate până la sfârșitul lunii februarie 2025.